خبرگزاری کار ایران

دهنوی در جمع خبرنگاران:

مابه‌التفاوت درآمد دولت از اپراتورها به صداوسیما نمی‌رسد/افزایش درآمد دولت به معنی گران شدن اینترنت نیست/گرانی تعرفه اینترنت در سال آینده قطعا تخلف است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۲۵۰

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد تومان ناشی از عوارض اپراتورهای همراه به صداو سیما پرداخت نمی‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ دولت، وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات و اپراتورها به هیچ وجه اجازه افزایش تعرفه اینترنت را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محسین دهنوی نماینده تهران در مجلس عصر امروز سه شنبه ۵ اسفند و در حاشیه جلسه نوبت دوم صحن علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درخصوص حواشی ایجاد شده در فضای مجازی پیرامون بند (ی) تبصره ۶ مربوط به گران شدن اینترنت در سال آینده، گفت: همانند تمام دنیا یکی از منابع درآمدی دولت، اخذ مالیات در قالب حق امتیاز شبکه از اپراتورهای همراه است. در کشور ما نیز طی سال‌های گذشته ۲۸ درصد درآمد اپراتورها به عنوان عوارض، توسط دولت دریافت می‌شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده درآمد دولت از دریافت عوارض از اپراتورهای همراه ۷ هزار میلیارد تومان درج شده است در حالیکه پس از بررسی‌ها مشخص شد که دولت از اپراتورها ۱۰ هزار میلیارد تومان از این محل دریافت می‌کند؛ لذا ۳ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت درآمد واقعی دولت از محل اپراتورها و آنچه در لایحه بودجه پیش بینی شده برای تولید محتوا در فضای مجازی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از آنجا که مجلس در حال بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه است، ممکن است ۳ هزار میلیارد تومان مذکور برای تولید محتوا نیز در نظر گرفته نشود و برای مصارفی مانند توسعه زیرساخت به کار گرفته شود، اما این اعتبار قطعا برای صداوسیما نیست.

دهنوی با تاکید بر اینکه این مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به صداو سیما پرداخت نمی شود، تصریح کرد: براساس پیشنهاد ارائه شده در مجلس ۲۸ درصدی که به عنوان عوارض از سوی اپراتورها به دولت پرداخت می‌شد به ۳۸ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: براساس پیشنهاد نمایندگان ۱۰ درصد مابه التفاوت ۳۸ درصد پیشنهادی تا ۲۸ درصد، در تبصره ۱۸ بودجه صرف توسعه اینترنت در مناطق محروم، روستاها و مناطقی که کیفیت اینترنت نامطوب است، هزینه می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: تصریح کردیم در سال ۱۴۰۰ دولت، وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات و اپراتورها به هیچ وجه اجازه افزایش تعرفه اینترنت را ندارد، هر فردی که در سال آینده اینترنت را گران کند، قطعا تخلف کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز