خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس:

روحیه ایثار و شهادت باعث سربلندی امروز ما در دنیاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۲۱۵

فرمانده ناجا گفت: همانطور که امام(ره) فرمودند، این جنگ برای ما نعمتی بوده است و هر چه جلوتر می‌رویم متوجه می‌شویم روحیه ایثار و شهادت باعث سربلندی امروز ما در دنیاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در همایش بین المللی مطالبات حقوقی بین المللی دفاع مقدس که از صبح امروز در سالن همایش دفاع مقدس در حال برگزاری است گفت: این نشست به همت پژوهش گاه دفاع مقدس شهید سپهبد سلیمانی برگزار شده و به دفاع مقدس یک نگاه پژوهشی و کاربردی و علنی دارد.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس یکی از هشت سال دورانی است که در تاریخ کشور اسلامی ما بی نظیر است و از هر جهت قابل ملاحظه است اهمیت پرداخت به هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست. این دوران برای نسل فعلی ما و نسل های آینده دوران باشکوه و پرافتخارتری است.

وی با بیان اینکه اگرچه برحسب ظاهر جوانانی را در این جنگ از دست دادیم گفت: همانطور که امام فرمودند این جنگ برای ما نعمتی بوده است و هر چه جلوترمی رود متوجه می شویم که داشتن روحیه ایثار و شهادت باعث سربلندی و اقتدار امروز ما در دنیاست. هرگونه پیشرفت ما امروز به تاسی از شهدای دفاع مقدس و روحیه دفاع مقدس است. 

سردار اشتری گفت: در هر مرحله و هر جایی پیشرفت داشتیم به برکت نگاه جهادی بوده است. یک مار علمی و پژوهشی در این عرصه نیاز داریم البته اقداماتی صورت گرفته اما باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در جنگ تحمیلی سی کشور به کمک صدام آمد گفت: ما یک کشور تنها و نوپا بودیم اما به لطف رهبری امام و رشادت مردم پیروز میدان شدیم. 

وی با اشاره به نقش گروه های ضد انقلاب و تروریستی  ادامه داد: گروه های ضد انقلاب و تروریستی با حمایت آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت آنها را در کشور دیدیم از جمله قائله پاوه و گروه های تروریستی با برنامه و هدف با پشتیبانی آمریکا همزمان با پیروزی انقلاب اقدامات خرابکارانه خود را شروع کردند و در دفاع مقدس ادامه دادند البته اهداف آنها برای مردم برملا شد و موفق نشدند.

اشتری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این گروهک ها سرگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران و هدف بعدی تشویق به شورش و ترورهایی را انجام می دادند و هدف ترورها هم مسئولین و هم مردم بودند. همزمان نیز اقدامات مشترکی را با بمب گذاری در شهرها و ترور مسیولین نظام، نقش ستون پنجم را برای دشمن نیز ایفا می کردند و خیلی از اهداف دشمن به کمک این افراد مورد حمله صدام قرار می گرفت.

وی با اشاره به گروهک نفاق گفت: گروهک نفاق با صدام همراهی کرد و بنی صدر نیز با آنها هم پیمان شد. همچنین عملیات‌های متعددی علیه ایران انجام دادند و انواع و اقسام کارها را کردند که جمهوری اسلامی به اهداف خود نرسد همچنین در ناامن کردن شهرها نیز نقش داشتند.

وی ادامه داد: این اقدامات به دشمن کمک می کرد و اینها باید در قالب مطالبات جمهوری اسلامی از جامعه بین المللی خواسته شود هر چند ما الان نیازی به بیانیه آنها نداریم اما باید اینها در جایی ثبت شود.  ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم. شهید سلیمانی هم در امتداد همان اهداف آمریکا صورت گرفت ه ف براندازی نظام و به زان‌در آوردن نظام از اهداف گروههای تروریستی و ضد نظام بود که نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند این موارد باید پیگیری شود و احقاق حق  برای جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد. 

سردار اشتری خاطرنشان کرد: این گروهک ها به صورت مستقیم با صدام و آمریکاییها همکاری داشتند و باید این اسناد برای احقاق حقوق مردم ایران پیگیری شود.

وی با اشاره به رویکرد دولت جدید ایالات متحده، اطهار داشت: جنگ اطلاعاتی  برای تسلط بر منابع و مناطق عملیاتی ما وجود دارد که از ما برای همه این موارد کد داریم و برای آن پرونده تشکیل شده و جزو اتفاقاتی رخ داده شده است. از  سنوات گذشته و طب پنج سال گذشته این اتفاق افتاده است.  

وی افزود: دستیابی به مسیر های استراتژیک و منابع برای اینکه مانع ایران شوند برای رسیدن به قدرت منطقه و همچنین تضعیف محور مقاومت از دیگر رویکردهای آنها است، آنها بهترین حامی  مظلومی و مردم را که شهید حاج قاسم سلیمانی بود با آن وضعیت به شهادت رساندند.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: اگر از بعد حقوق بشری هم بخواهند نگاه کنند هیچ کسی به اندازه شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت و دفاع از مظلومین و مردم محروم نبوده است. کار آنها این است که چهره شهید سلیمانی را به شکل دیگر نشان دهد و هر اتفاق افتاده را وارانه کرده و به نفع خودش نشان دهند. 

وی اضافه کرد: مهمترین اقداماتی که در این حوزه در حال انجام است که البته خیلی از آنها هم ناموفق بوده است، نفوذ در کشور، افزایش اقدامات تروریستی، افزایش عملیات های اطلاعاتی و همچنین حضور و نفوذ نرم در حوزه فرهنگی است. اینها به عنوان یک روند نمای رویکرد دولت جدید آمریکا از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بوده است؛ شاید روش‌ها شیوه‌ها و ظواهر تغییر کرده باشد اما آنها در اهداف خود هیچ تغییری ایجاد نکردند و باید این آمادگی را داشته باشیم به همت شما عزیزان پژوهشگران و عزیزانی که در این حوزه ها کار می‌کنند، این اقدامات  برای مردم و نسل جدید بیان شود و بدانند چه اتفاقی می‌افتد. 

فرمانده ناجا در پایان با تاکید بر احقاق حقوق ملت ایران گفت که  نیروی انتظامی آمادگی  آمادگی هرگونه همکاری را در این زمینه و ارتباط با پلیس بین الملل دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز