خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای در آیین تحلیف مشاوران خانواده قوه قضاییه:

به وکیل و کارشناس امانتدار و بی‌طرف نیاز داریم/ تدین در وکیل شرط است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۱۶۴

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه تدین در وکیل و کارشناس و مشاور شرط است، گفت: امروزه برای قضاوت به حق علاوه بر قاضی عادل، عالم و امانتدار ‌ به وکیل و کارشناس عالم، متدین، امانتدار و بی‌طرف هم نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تحلیف مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ضمن تبریک ولادت امام جواد و میلاد حضرت علی، گفت: ما مأمور هستیم که عدالت را اجرا کنیم.  امروزه برای قضاوت به حق علاوه بر قاضی عادل، عالم و امانتدار ‌ نیاز به وکیل و کارشناس عالم، متدین، امانتدار و بی‌طرف نیاز داریم. تدین در وکیل و کارشناس و مشاور شرط است.

معاون اول دستگاه قضا افزود: اگر وکیل، کارشناس و خبرگان این مجموعه براساس حق نظر دهند، عدالت مورد نظر خدا تحقق پیدا می‌کند.

وی گفت: از آنجایی که وکیل و کارشناس و مشاور هم چون در کار قاضی نقش دارند و در خروجی کار او شریک هستند، باید همانگونه که برای آموزش یک قاضی تلاش کنیم، برای آموزش وکیل نیز تلاش کنیم و دقت داشته باشیم.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد اهتمام اسلام بنیان خانواده است و یکی از مسائلی که در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته مسئله خانواده است‌ و از نظر عقلای جهانی اهتمام نسبت به بنیاد خانواده مدنظر قرار گرفته است. بعد از پایه‌گذاری صحیح باید آموزش های لازم توسط زوجین انجام شود درست است که قانون حاکن بر خانواده است اما علاوه بر حاکمیت زوجین مسأله اخلاق در خانواده بسیار پر رنگ است. 

وی ادامه داد: در قانون مسئولیت‌های متعددی برای زوجه و زوج مشخص شده است و می‌دانیم اگر تکالیف با اخلاق همراه نباشند ممکن است زندگی و بنیان خانواده مطلوبی نداشته با‌شیم. 

این مقام عالی قضایی افزود: اگر از فروپاشی خانواده جلوگیری کنیم آسیبی بزرگ را از اجتماع دور کرده ایم و خدمتی بزرگ به نسل آینده داشته‌ایم. 

وی تصریح کرد: یکی از سعادت‌ها این است که فرزند بعد از بلوغ ازدواج کند و با کمال تاسف ارزش یک خانم خانه‌دار به چشم خفیف نگاه می‌شود اما به زن شاغل با چشم دیگری نگاه می‌کنیم و ارزش‌ها جا به جا شده است چه ارزشی بالاتر از اینکه خانم بتواند کدبانو باشد. 

معاون اول رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امروز تمام مسئولان نظام باید نسبت به تربیت فرزندان سالم اهتمام داشته باشند، متأسفانه فضای مجازی به بنیان خانواده خدشه وارد می‌کند و ازدواج ها را به تعویق می‌اندازد اما ما باید به این مسائل توجه داشته باشیم و اجازه ندهیم تا جایی که عسر و حرج نیست بنیان خانواده بپاشد. 

وی با اشاره به سوگند مشاوران خانواده نیز گفت: ما برای جامعه مشاوری می‌خواهیم که در خارج از دادگاه هم برای تحکیم خانواده تلاش کند؛ اولین کار این است که افراد بر اساس آموزه‌های قرآنی و سنت رفتار کنند.

محسنی‌ اژه‌ای خطاب به رئیس مرکز مشاوران خانواده قوه قضائیه، گفت: بهتر است فرایند جذب و گزینش وکیل، کارشناس رسمی و مشاوران خانواده را کوتاه کنید و برای آن نقش، سوال طرح کنید و درنظر بگیرید آیا فرد شرایط لازم برای آن پست را دارد یا خیر؛ همچنین در مصاحبه‌ها و اختبارهای شفاهی معیارهای علمی داشته باشید و سلیقه‌ای عمل نکنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز