خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

ماهیت «تامین مالی پروژه‌های عمرانی از بازار سرمایه» با سفته‌بازی و آنچه در بورس رخ داده متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۹۲۱

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، گفت: پیشنهادی که مطرح و با رای نمایندگان تصویب شد این بود که سرمایه‌گذاران بازار سرمایه بتوانند در پروژه‌های عمرانی مشارکت کنند؛ البته این مشارکت‌ با ابزارها و روش‌های مشخص انجام خواهد شد.

سید شمس الدین حسینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص پیشنهاد صبح امروز خود مبنی بر «تامین مالی پروژ‌ه‌های عمرانی با اهمیت بالا از بازار سرمایه»، گفت: باید دو موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شیوه مدیریت بازار سرمایه را از یکدیگر جدا کنیم. واقعیت این است که هرچه تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، از تمرکز تقاضا برای موارد خاص جلوگیری می‌کند.

وی در رابطه با مشکلات ماه‌های اخیر بازار سرمایه اظهار داشت: اتفاقی که در بازار سرمایه ما رخ داد و همواره بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به آن تذکر می‌دادند این بود که وقتی شاهد سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار سرمایه هستیم، باید بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری را توسعه دهیم تا سرمایه‌گذاران فرصت‌های انتخاب بیشتری داشته باشند.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید درخصوص احتمال ایجاد برخی نگرانی‌ها در میان سهامداران نسبت به تصویب این پیشنهاد و اثرات آن بر بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: پیشنهادی که مطرح و با رای نمایندگان تصویب شد، این بود که سرمایه‌گذاران بازار سرمایه بتوانند در پروژه‌های عمرانی مشارکت کنند؛ البته این مشارکت‌ با ابزارها و روش‌های مشخص انجام خواهد شد و حداکثر سود و موارد دیگر را پیش‌بینی کرده‌ایم که مشخص شود.

وی در پایان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که ماهیت این پیشنهاد و این کار با ماهیت سفته‌بازی و احیاناً معاملات دست دوم بدون درنظر گرفتن شاخص‌های اقتصادی متفاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز