خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه هاروارد در گفت‌وگو با ایلنا:

بایدن کار سختی برای بازگشت به برجام دارد/ ایران و آمریکا باید همزمان گام‌هایی بردارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۷۰۲

استاد دانشگاه هاروارد تاکید کرد: ایران و آمریکا باید به صورت همزمان گام‌هایی برای بازگشت به برجام بردارند.

جفری فرانکل استاد  اقتصاد و روابط بین الملل در  مدرسه کندی دانشگاه هاروارد است. وی سال‌ها در شورای مشاوران اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا خدمت کرد. وی در مورد سیاست‌های مالی، مالی بین‌المللی، سیاست‌های پولی، بلوک‌های منطقه‌ای و مسائل زیست محیطی بین‌المللی است. نام او او در میان پنجاه اقتصاددان برجسته زنده دیده می‌شود. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

بایدن خواهان احیای برجام است

بایدن کار سختی برای بازگشت به توافق با ایران دارد

جفری فرانکل در ابتدا در مورد رویکرد بایدن نسبت به توافق با ایران گفت: با توجه به تصمیمات اخیر بایدن، به نظر من رئیس‌جمهور بایدن اولویت اصلی خود را برای بازگشت به توافق با ایران قائل است و خواهان احیای برجام است. اما در واقع وی با مخالفت جمهوری‌خواهان سنا روبرو می‌شود و کار سختی در مقابل خود برای بازگشت به توافق با ایران دارد.

ایران و آمریکا باید همزمان گام‌هایی بردارند

وی در ادامه در مورد مواضع هر دو طرف در این باره که دیگری باید ابتدا گام اول را برای بازگشت به برجام بردارد، گفت: من معتقدم که بهترین راه برای رویکرد بازگشت به برجام، این است که هر دو کشور ایالات متحده و ایران باید همزمان گام بردارند، در ابتدا قدم‌های کوچکی را  بردارند و سپس گام‌های بزرگتر طی کنند.

شرایط فعلی نیازمند اعتمادسازی میان دوطرف است

با اقدامات کوچک می‌توان اعتماد از بین رفته را ایجاد کرد

استاد دانشگاه هاروارد اضافه کرد: بی‌اعتمادی میان این دو کشور وجود دارد و اکنون در شرایط فعلی در واقع ایجاد اعتماد میان ایران و آمریکا بسیار مورد نیاز و ضروری است و با ایجاد اعتماد می.توان گام‌های بزرگ‌تر را برای بهبود روابط برداشت. اقدامات کوچک برای شکل‌گیری اعتماد از دست رفته ضروری است.

این استاد دانشگاه گفت: با بهبود شرایط من منتظر روزی هستم که روابط اقتصادی و سیاسی ایران با ایالات متحده و سایر کشورهای غربی بهبود یابد و روابط میان این دو کشور کاملا  عادی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز