خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان مجلس؛

دولت موظف به حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ شد/مجوز مجلس به دولت برای تأمین ارز واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تا سقف ۸ میلیارد دلار

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۶۵۳

نمایندگان مردم در مجلس سقف ۸ میلیارد دلاری برای تأمین ارز واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی برای دولت تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس عصر امروز و در جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه ۴ اسفند و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰؛ پیشنهاد محمدحسین حسین زاده بحرینی در خصوص اصلاح کل ردیف (۴) بند (ب) تبصره (۱) ماده واحده این لایحه را تصویب کردند.

با تصویب پیشنهاد حسین‌زاده بحرینی، نمایندگان مجلس موافقت کردند که دولت و دستگاه‌های ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تا سقف ۸ میلیارد دلار هستند.

این پیشنهاد با حضور ۲۲۷ نماینده به رای گذاشته شد که با با ۱۲۱ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع مورد تصویب قرار گرفت.

بر اساس ماده اصلاحی دولت و دستگاه ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله بانک مرکزی مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازی (اصلی و فرعی و سایر منابع) به غیر از نرخ سامانه معاملاتی الکترونیکی ETS به جز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تا سقف ۸ میلیارد دلار نیستند.

دولت موظف است بر اساس ارزیابی شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی کشور نسبت به افزایش تدریجی نرخ ارز ترجیحی موارد فوق‌الذکر تا نرخ سامانه معاملات الکترونیکی ETS اقدام نموده و مابه‌التفاوت منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۳۶ و جدول شماره ۵ این قانون واریز نماید.

منابع واریزی از ردیف شماره ۷۱- ۵۳۰۰۰۰ جدول شماره ۹ این قانون صرف تأمین معیشت دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود.

گفتنی است در زمان رای‌گیری این پیشنهاد قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که عنوان «کالاهای اساسی» در این ماده شامل «نهاده‌های دامی» نیز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز