خبرگزاری کار ایران

زاکانی در انتقاد از بیانیه مشترک ایران و آژانس:

پیام قانون مجلس این بود که به جای انفعال، ابتکار در اختیار دولت باشد/ بایدن و امثال او نمی‌توانند حامیان این بیانیه را با تنفس مصنوعی زنده نگهدارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۴۵۱

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: آن‌ها که پشت بیانیه مشترک ایران و آژانس هستند بدانند که بایدن و امثال او نمی‌توانند با تنفس مصنوعی آن‌ها را زنده نگهدارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی طی سخنانی در واکنش به بیانیه تواقفنامه شب گذشته میان سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: آن‌ها که پشت این بیانیه هستند باید بدانند که بایدن و امثال او نمی‌توانند با تنفس مصنوعی آن‌ها را زنده نگهدارند. این بیانیه خلاف قانون اساسی، خلاف قانون وضع شده توسط مجلس و خلاف نظر صریح رهبری است.

وی افزود: دولت عزیز چرا علاقمند است که قانون را زیر پا بگذارد؟ مجلس با قانونی که تصویب کرد به دولت این امکان را داد که از موضع بالا با غرب مواجه شود و مذاکره کند.

زاکانی در ادامه اظهار داشت: در گذشته هم مواردی را داشتیم که آقای رئیس جمهور بعد از اعلام نظر رهبری مواضعی را می‌گیرند که این مواضع در اذهان عمومی روشن است. هفت سال است معیشت و اقتصاد مردم توسط دولتمردان به گروگان گرفته شده است؛ پیام مشخص قانون مجلس این بود که به جای انفعال، ابتکار در اختیار دولت باشد.

وی افزود: بنا بود در برجام منافع ما و آن‌ها همزمان تامین شود، تحریم برداشته شود و خزانه پرپول و اقتصاد شکوفا شود؛ اما نشد و تنها هزینه دادیم و عقب نشینی کردیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مجلس با این قانون، اشتباهات برجام را اصلاح کرد اما متاسفانه در دولت افرادی هستند که در مقابل این قانون جزو دستاوردهای بزرگ مجلس یازدهم است، مقابله می‌کنند. هدف از تصویب این قانون رفع تمامی تحریم ها در همه زمینه‌ها که با بهانه های غلط به ما تحمیل شده است، بود. تحریم‌هایی که در این قانون آمده بود، مشخصاً تمامی تحریم های فراتر از تحریم های برجامی بود.

وی ادامه داد: تا کجا باید چشم خود را به منافع انقلاب ببندیم و برخی منافع کشور و مردم را ذبح کنند.

زاکانی با بیان اینکه امروز عالم سیاست، عالم اراده‌ها است، تصریح کرد: مجلس اراده کرده، اراده باطل دشمن را زمین‌کوب کند، مجلس شورای اسلامی جز به منافع ملی و مصالح انقلاب نمی‌اندیشد. مجلس بر قانونمداری پافشاری می کند اما یک عده قانون‌شکنی را باب می‌کنند و باب کردند.

وی در پایان گفت: دوره ایجاد شرایط دوگانه و اضطرار برای ایران اسلامی گذشته است، دوره فریب افکار عمومی گذشته است، اذهان عمومی دروغ‌های مکرری که دیگران گفتند را به یاد دارند و دیگر وارد چنین فضایی نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز