خبرگزاری کار ایران

ظریف در گفت‌وگو با شبکه المنار:

با آمریکایی‌ها درباره مسائل منطقه گفت‌وگو نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۲۰۱

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه المنار گفت: با آمریکایی‌ها درباره مسائل منطقه گفتگو نمی‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه المنار گفت: با آمریکایی‌ها درباره مسائل منطقه گفتگو نمی‌کنیم و مشکل منطقه ما این است که کشور‌های منطقه به جای اینکه به داخل تکیه داشته باشند آرزو‌های خود را به خارج گره زده اند.

ظریف در ادامه افزود: آمریکا در چهار سال گذشته هیچ چیزی از توافق هسته‌ای (برجام) را اجرا نکرده است. اگر بایدن هم مسیر ترامپ را دنبال کند هیچ چیزی از ما به دست نمی‌آورد.

ظریف درباره برجام نیز گفت: بر اساس ماده ۳۶ توافق هسته‌ای (برجام) ما می‌توانیم به توافق پایبند نباشیم چرا که طرف دیگر به تعهدات خودش عمل نکرده است. سلاح هسته‌ای امنیت ما را بیشتر نمی‌کند بلکه امنیت جهان را از بین می‌برد.

وزیر خارجه کشورمان درباره جنگ یمن گفت: سلاحی که عربستان سعودی می‌خرد در جنگ یمن تعیین کننده نیست بلکه این مقاومت مردم یمن است که تعیین کننده است. عربستان سعودی نمی‌تواند به پیروزی نظامی در یمن دست پیدا کند و نمی‌تواند پشت میز مذاکره آنچه را که از راه نظامی نتوانسته به دست بیاورد کسب کند.

ظریف در ادامه افزود: اگر اسرائیل به ایران حمله کند به خودکشی اقدام کرده است نه تنها برای خودش بلکه برای شرکای خودش در منطقه نیز چنین اقدامی کرده است. اسرائیل باید بداند که سیاست‌های حمایت از گروه‌های تروریستی بدون پاسخ نخواهد ماند. اشتباه همسایگان ما این است که به اسرائیل اجازه دادند این منازعه را به خاک آن‌ها بکشاند و اسرائیل امنیت آن‌ها را خواهد گرفت و از آن‌ها دفاع نخواهد کرد.
محمد جواد ظریف درباره سوریه نیز گفت: هدف ما در سوریه جنگ با تروریسم است.

وزیر خارجه کشورمان درباره تحولات لبنان نیز گفت: برای کمک به لبنانی‌ها برای توافق تلاش می‌کنیم و نمی‌توانیم هیچ توافقی را به لبنانی‌ها تحمیل کنیم و هیچ کسی توانایی چنین کاری را ندارد.

وی افزود: پس از فاجعه انفجار بندر بیروت، پیشنهاد‌هایی را برای کمک به لبنان ارائه کردیم، اما فشار‌های آمریکا مانع از این شد که لبنان کمک ما را بپذیرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز