خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نطق پیش از دستور:

حداکثر اصلاحات ممکن در لایحه بودجه به نفع معیشت مردم اعمال شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۷۱۴

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:در لایحه بودجه سال آینده حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم اعمال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه ۳ اسفند ) با اشاره به اصلاح بودجه توسط دولت و بررسی آن در کمیسیون تلفیق، گفت: آنچه امروز پیش روی ماست بودجه مطلوب مجلس نیست ولی با توجه به ظرفیت‌های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در آن اعمال شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسات بررسی بودجه در مجلس نمایندگان در خصوص اصلاحات اعمال شده توسط دولت و تصمیمات اتخاذشده در کمیسیون تلفیق با رأی خود تصمیم نهایی را اتخاذ خواهند کرد.

وی با بیان این که دولت در نهایت مجری بودجه بوده است، عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که دولت می‌تواند با اجرای بد و ناقص بهترین تصمیم‌ها، فرصت اصلاحات ضروری را به آسیبی علیه معیشت مردم تبدیل کند. به همین دلیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند اصلاحات بودجه به عهده دولت گذاشته شود.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: مسئولان اجرایی با توجه به توان و اراده فعلی دولت تغییرات لازم را در لایحه اعمال کردند.

وی ادامه داد: نتیجه فرآیند و رایزنی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد خوشبختانه دولت بخشی از اصلاحات مورد نظر را اعمال کرد و در تعامل با مجلس شورای اسلامی به نفع مردم گام برداشته است و مجلس نیز در همین راستا چندین گام برداشت و از بخشی از اصلاحات مدنظر خود چشم پوشی کرد تا در این شرایط اختلافات، مانع از شنیده شدن صدای واحد ما برای حل مشکلات مردم نشود.

قالیباف بیان کرد: بیان این‌که بودجه پیش‌روی ما بودجه مطلوب مجلس نیست،اما در عین حال با توجه به ظرفیت‌های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در این بودجه اعمال شده است.

وی افزود: از اعضای کمیسیون تلفیق که در چند روز گذشته به صورت سه شیفت و حتی در روزهای تعطیل وظیفه خطیر تکمیل اصلاحات را برعهده داشتند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حادثه زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: زلزله در شهرستان های دنا و سی سخت مشکلات فراوانی برای مردم صبور این مناطق ایجاد کرده است، ضروری است دولت و دستگاه های اجرایی سریعا نسبت به رفع تمامی مشکلات مردم این مناطق به خصوص بازسازی منازل آن ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: تلاش و پیگیری نمایندگان محترم و پرتلاش استان کهکیلویه و بویراحمد برای پیگیری مشکلات مردم قابل تقدیر است و  لازم است کمیسیون عمران سریعا با تشکیل کارگروه ویژه و با حضور در مناطق زلزله زده در روند رسیدگی دستگاه های اجرایی به مشکلات مردم نظارت کرده و گزارش نظارت مربوطه را جهت استحضار نمایندگان محترم و قرائت در صحن مجلس ارائه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز