خبرگزاری کار ایران

با حضور خبرنگاران؛

رئیس قوه قضائیه از زندان مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۳۸۷

رئیس قوه قضائیه در نخستین برنامه از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران با حضور در زندان مرکزی این استان از بندها، بخش‌ها، بهداری، کارگاه‌های اموزشی و حرفه اموزی این زندان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در نخستین برنامه از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران با حضور در زندان مرکزی این استان از بندها، بخش‌ها، بهداری، کارگاه‌های اموزشی و حرفه اموزی این زندان بازدید کرد و به گفتگوی چهره به چهره با زندانیان پرداخت.

رییس قوه قضائیه در این بازدید از نزدیک در جریان مسائل زندان و همچنین چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داخل ندامتگاه قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه سپس در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: در این زندان اقدامات خوبی در راستای اشتغال زندانیان انجام شده است.

رئیسی افزود: بر اساس آمار ارائه شده، ۶۰ درصد زندانیان زندان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار و حرفه آموزی هستند که آمار خوبی است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات بیشتر در جهت اصلاح مجرمین و زندانیان، تصریح کرد: باید بخش‌های مختلف کمک کنند تا نرخ جرم در کشور پایین بیاید.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اقدام یکی از سربازان در جهت آزادی زندانیان بیان داشت: در خبر‌ها خواندم که یک سرباز حقوق سربازی خود را به آزادی یک زندانی اختصاص داده است که اقدام ارزشمندی است چراکه در دین ما، خوبی به دیگران ارزش محسوب می‌شود و انسان باید نسبت به دیگران توجه داشته باشد. حقوق سربازی ناچیز است، اما این نگاه و کاری که ستاد دیه، علما، خیرخواهان و خیّران انجام می‌دهند قابل توجه است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید به دنبال کاهش هرچه بیشتر آمار زندانیان باشیم، افزود: در کنار این موضوع به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد امنیت جامعه خدشه دار شود و با کسانیکه مخل امنیت باشند قطعا برخورد می‌کنیم.

رئیسی با بیان اینکه باید همه بخش‌های کشور کمک کنند تا تکرار ارتکاب جرم را نداشته باشیم، تاکید کرد: به دنبال این هستیم که آمار زندانیان بالا نباشد و به همکاران توصیه کرده‌ایم که اگر در مواردی می‌شود از مجازات جایگزین حبس استفاده کرد، استفاده از آن حتما موضوعیت دارد و باید زندان را حسب فرمایش مقام معظم رهبری، آموزشگاه نیکی‌ها قرار دهیم.

رئیس قوه قضاییه همچنین در خصوص جابجایی محل زندان مرکزی یاسوج گفت: مسئولان در این زمینه باید کمک کنند و حتما امکان جابجایی زندان‌هایی که در شهر‌ها هستند، وجود دارد. آمادگی داریم محل زندان‌ها را تغییر دهیم و البته در این زمینه به کمک استانداری و شهرداری نیاز است و می‌توان با خارج کردن زندان‌ها از شهرها، از محل آن‌ها جهت امور اجتماعی استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز