خبرگزاری کار ایران

امیر طاهری در کنگره حزب عدالت و آزادی:

باید نقش دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا را در وضعیت بد جامعه بپذیریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۹۵۰

دبیرکل حزب عدالت و آزادی در پانزدهمین کنگره سراسری این حزب به تبیین مواضع حزب متبوع خود و راهکارهایی برای برون رفت از شرایط سخت کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پانزدهمین کنگره سراسری حزب عدالت و آزادی با حضور مهمانان سیاسی این حزب صبح روز جمعه یکم اسفند ماه ۹۹ برگزار شد.

امیر طاهری سخنرانی کرد و به ابعاد مختلف شرایط کشور و همچنین به ارائه راهکارهایی برای خروج از شرایط پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود به اشاره به اشتباهات دو جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی در طول حکمرانی خود، تصریح کرد که جریان اصلاح‌طلبی باید بر اساس فاکتورهایی به اصلاح خود و شناخت مطالبات مردم بپردازد.

متن کامل سخنرانی دبیر کل حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی در ادامه می‌خوانید:

سازمان عدالت اسلامی در بیست و چهارمین سالگرد تاسیس با حضور اعضای عدالت طلب و آزادی‌خواه در سراسر ایران عزیز پانزدهمین کنگره سراسری خود را آغاز می‌کند. در ابتدا بر خود لازم می‌دانم ضمن عرض سلام و عرض ادب خدمت همه حضار محترم مقدم‌تان را خیر مقدم بگویم و از حضورتان سپاسگزار باشم.

همچنین یاد همه آنهایی که بر اثر ویروس کرونا درگذشتند و به ویژه کادر درمان که با ایثار از جان مایه گذاشتند را گرامی بدارم و برای همه هموطنان زلزله زده در کهگیلویه و بویراحمد آرزوی سلامتی داشته باشم.

آقایان و خانم‌ها؛

ایران اسلامی امروز درد و رنج بسیاری را می‌گذرانند شروع کوبید ۱۹ چراغ زندگی بسیاری را خاموش کرده و بسیاری را به سوگ عزیزانشان نشانده است و همچنان در معرض آسیب از این ویروس هستیم. از دیگر سو شاهد جامعه‌ای هستیم آسیب‌دیده از اقتصادی پریشان و ضعیف که هر روز بر تعداد افراد زیر خط فقر آن افزوده می‌شود، جامعه رنجور از آسیب‌های عمیق اجتماعی و بحران‌های فرهنگی که اگر نبود ریشه‌های عمیق و دیرینه مردمان در تاریخ‌های هزار ساله این سرزمین، شاید بارها و بارها طعم فروپاشی را چشیده بود.

جامعه در آستانه سرخوردگی و افسردگی و به افقی ناامید از تحول بنیادین مناسبات سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی و خسته از افشای فساد‌های پی در پی اداری و مالی که زخمی بر تن رنجور سرمایه اجتماعی است، قرار دارد و نیز کشوری محصور در بحران های مختلف زیست محیطی که برون رفت از این وضعیت بحرانی و دشوار و نیازمند تلاش و اراده جمعی همه ایرانیان از رده‌های مختلف مدیریتی و تک تک افراد جامعه است.

اما این پایان ماجرا نیست زیرا ایران عزیز ما در بزنگاه‌های تاریخی چونان ققنوس از خاکستر خود برخاسته که همه ناظران بیرونی را انگشت به دهان کرده است؛ مانند خیزش مردم در در کمک به هموطنان آسیب دیده از بلایای طبیعی و همچنین کمک مردم به موسسات خیریه، که همه همه نقاط دلگرم کننده‌ای است؛ اما باید اعتراف کرد که همه جریان‌های فعال سیاسی امروز ایران از اصلاح‌طلب و اصولگرا نقشی و سهمی در این وضعیت دارند؛ اما قدر و سهم هر یک به میزان سهم آنها از قدرت متفاوت است.

 باید اعتراف کنیم که هم اصلاح طلب و هم اصولگرا در این بازه ۴۰ ساله خطاها و اشتباهات‌های بزرگ و کوچکی داشتند و برای اصلاح وضعیت حاکم دمیدن بر اختلاف‌ها و کدورت‌ها نه تنها گرهی از کار فروبسته ما نمی‌گشاید، بلکه بر عمق آن خواهد افزود.

پذیرش اشتباهات و اعتراف به آنها، گفت‌وگوی ملی، آشتی و هم‌پیمانی همه جریان‌های دلسوز و دغدغه‌مند برای ایرانی آباد، آزاد و مستقل برای مشارکتی بالا در انتخاباتی آزاد تنها راه ما است.  این هدف ما دست یافتنی نیست مگر باورمندی به حضور همه جریان‌های سیاسی متعهد به قانون اساسی در زمینه سیاسی در خلق انتخاباتی با حضور اکثریت آرای مردمی که بتواند پشتوانه‌ای محکم برای کلیت نظام سیاسی را فراهم آورد.

بی‌تردید در این رویکرد دیگر اعمال نقشی فراقانونی مستند به تفاسیر ناقص و ناقض روح قانون اساسی و برخلاف نظر مقام معظم رهبری چون نظارت استصوابی جایی نخواهد داشت.

سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی به گواهی روشن منش و عملکرد همه این سال‌ها متعهد و ملتزم به چارچوب جبهه اصلاح‌طلبان ایران از هیچ کاری فروگذار نکرده است و به عنوان یک تشکیلات سیاسی خود را مطالبه‌‌گر خواست مردم کرده است و مطالبات همه طبقات اجتماعی را در ازای کسب قدرت خیانتی نابخشودنی می‌داند و به همه اعضای این حزب یادآور می‌شوند که مقدم بر مناسب کشور اصلاح و بازسازی چهره اصلاح طلب در عرصه جامعه؛ شناسایی مطالبات واقعی مردم؛ تعریف و ارائه الگویی برای حکمرانی خوب و شرایط عمل به آن بر اساس امکانات و مختصات قدرت در ایران؛ شناسایی معضلات و بحران‌ها و آسیب‌های موجود و راهکارهای اصلاح آنها؛ پرهیز از رقابت‌های سلیقه‌ای، شخصی و بی‌حاصل درون‌گروهی؛ ایجاد تشکیلات و ساز و کارهای درون گروهی معطوف به سیاست های کلان کشور و مفید فایده؛ اهم اقداماتی است که جبهه اصلاح طلبی باید پیگیری کنند.

 در نهایت توجه ویژه به این تجربه بارها تکرار شده که یک جریان سیاسی در مقام تدارکاتچی تا چه میزان برای حل مشکلات کشور مفید به فایده و برای پایگاه سرمایه اجتماعی خود می‌توانند نتیجه بخش باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز