خبرگزاری کار ایران

سید محمد خاتمی در پیامی به کنگره حزب عدالت و آزادی؛

مصادیق عدالت و آزادی را برای انتخابات ریاست جمهوری روشنگری کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۹۴۴

رئیس دولت اصلاحات در پیامی به پانزدهمین کنگره حزب عدالت و آزادی به تببین دو واژه عدالت و آزادی پرداخت و از این حزب خواست برای انتخابات ریاست جمهوری روشنگری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سید محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات برای پانزدهمین کنگره سراسری حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی پیامی ارسال کرد.

متن کامل پیام به شرح زیر است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم
«آزادی» و «عدالت» هر چند در معنی و مفهوم خالی از پیام نیستند و در مصداق نیز  آدمی به حکم فطرت الهی خود در همه ادوار و اعصار به جای دستیابی به آنها سخت‌تر این تلاش‌ها را کرده است و سنگین ترین هزینه ها را پرداخته است. مصلحان بزرگ و در راس آنان پیامبران الهی و به خصوص پیامبر عظیم الشأن اسلام همواره بندگان خدا را به این مقصود و مقصد الهی فراخوانده‌اند و روح توحید در عصر حیات اجتماعی در کالبد لطیف عدالت و آزادی می‌تواند تجلی یابد.

آزادی و عدالت گرچه گوهری ثابت دارند ولی به اقتضای تحول‌ها و دگرگونی‌هایی که به حکم تاریخی بودن وجود آدمی در ذهن و زندگی او پدید می آید تجلیات و مصادیق های گوناگونی پیدا می‌کند؛ ولی به هر حال عالی ترین و بهترین میزان و ترازوی است که با آنها می‌توان شخصیت انسان ها و ماهیت نظام‌های اجتماعی و به خصوص شایستگی حکومت‌ها را سنجید و ارزیابی نمود و موضع خود را در برابر آنها مشخص کرد.

سازمان عدالت و آزادی که متشکل از انسان‌های عدالت خواه و آزادی طلب به خصوص جوانان عزیز است انقلاب اسلامی را پاس می‌دارند و عدالت و آزادی را به عنوان دو پایه نظام جمهوری اسلامی حاصل انقلاب می‌داند، پازدهمین کنگره خود را برگزار می‌کند.

امیدوارم با با بحث‌های عمیق و کارشناسی نسبت به دو واژه و مفهوم عدالت و آزادی و مصداق‌های آن روشنگری کنند و به خصوص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ملاک‌ها و میزان‌هایی که در یک انتخابات آزاد و عادلانه باید از سوی حاکمیت و مردم رعایت شود و در صورت رعایت آن مردم سالاری سازگار با دین تحقیق و استحکام خواهد یافت، مسئولیت سنگین خود را ادا کند.

 موفق و پیروز باشید

سید محمد خاتمی»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز