خبرگزاری کار ایران

مرعشی در چهارمین کنگره سراسری حزب کارگزاران:

کسانی که در انتخابات گذشته شرکت نکردند به پیروزی جبهه پایداری رای دادند/ سخنان دیروز رهبری، سیاست کلی نظام که همان مشارکت حداکثری است را روشن کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۸۱۹

سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت:

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین مرعشی طی سخنانی در چهارمین کنگره سراسری این حزب، ضمن تقدیر از بیانات و مواضع روز گذشته رهبر معظم انقلاب، گفت: از مقام معظم رهبری که دیروز در سخنان خود به مساله انتخابات اشاره فرمودند و بر انتخابات پرشور و رقابتی تاکید داشتند، ما به عنوان حزبی که این اتفاق را مفید برای کشور می‌دانیم باید از این بیانات تشکر کنیم.

وی افزود: این در حالی است که دوستان در جناح رقیب ما خیلی علاقمند بودند و تاکید می‌کردند که سیاست های کلی نظام بر یک انتخابات با مشارکت محدود با نتایج قابل پیش بینی قرار است استوار باشد. ما به عنوان یک حزب سیاسی فعال در جبهه اصلاحات از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم که این ابهام را رفع کردند و معلوم شد که دوستانی که خود را طرفدار نظام می‌دانند در این مساله از رهبری عقب ماندند و سیاست های کلی اکنون روشن شد.

مرعشی در ادامه اظهار داشت: نکته دوم تقدیر کلی از دولت آقای روحانی است، به دلیل اداره دولت در این دو سال و نیم سخت که متاسفانه ضعف روابط عمومی دولت به طور عام و آقای روحانی به‌طور خاص باعث شد دولت نتواند از خود دفاع کند. واقعیت این است که تحریمی که به ما تحمیل شد بهترین عبارت در مورد آن همان فشار حداکثری است. پیش از این در تحریم های سازمان ملل کف صادرات نفتی ما به ۱ میلیون ۲۰۰ هزار بشکه می‌رسید که همواره می توانستیم به اندازه نیارهای حداقلی کشور نفت صادر کنیم و دلار در اختیار داشته باشیم. اما در این دور از تحریم ها در مواقعی به کمتر از ۷۰ هزار بشکه نفت رسید.

وی افزود: لذا ما به عنوان کسانی که در عرصه سیاست هستیم باید در پیشگاه مردم باید از آن ها پوزش بطلبیم از این رنجی که بر آن ها تحمیل شد و صبوری بیش از حد ملت ایران تقدیر کنیم. در این دوران به طور متوسط هزینه زندگی سه برابر و هزینه های زیادی به مردم تحمیل شد. نکته دیگراینکه لازم است از دولت های آقای هاشمی و آقای خاتمی تشکر کنیم که با بنیانگذاری صنابع معدنی و صنایع پتروشیمی کشور را ایمن کرده بودند.

رئیس کمیته انتخابات حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به مساله انتخابات و راهبردی که توسط این حزب تدوین و منتشر شده است، بیان داشت: در نگاه ما شحصیت های مصلح و کارآمد فراوان مدنظر ما است که در حزب درمورد آن‌ها صحبت کردیم و حتما می‌توانیم موازنه سیاسی را به عرصه سیاست کشور برگردانیم. بر هم خوردن موازنه سیاسی و حاکم شدن اقلیت بر اکثریت مردم نتایج بدی خواهد داشت. در اینجا باید تاکید کنم همه کسانی که در انتخابات گذشته رای ندادند، رای مطلق به حاکمیت جبهه پایداری بر مجلس دادند؛ در انتخابات آینده هم کسانی که رای ندهد ممتنع محسوب می‌شوند که رای ممتنع به نفع رقیب است.

وی افزود: اکنون اصلاح طلبان دو جمع هستند، یک جمعی که سخنران، اندیشمند، متفکر و روشنفکر هستند که پرنده اندیشه را می‌توانند به پرواز درآورند و مرزهای اندیشه را گسترش دهند. این دوستان مانند معماری هستند که می‌تواند خطوط و نقش یک ساختمان ۵۰۰ طبقه را با کمترین قیمت و بیشترین امکانات ترسیم کند، هستند؛ اما این با کار ما که در عرصه سیاست باید با حداقل مصالح یک سرپناه بسازیم و کشور را در منطقه امن قرار دهیم متفاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز