خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی خبر داد؛

پاسخگویی مرکز وکلای قوه قضائیه به ۲ میلیون مشاوره تلفنی/ راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی ۱۲۹ از سوی مرکز وکلا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۷۳۵

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه از پاسخگویی ماهانه وکلا به ۲۰۰ هزار تماس و مشاوره تلفنی خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال به ۲ میلیون مشاوره تلفنی از سوی کانون وکلای قوه قضائیه پاسخ داده شده است.

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی در دیدار با رئیس‌کل دادگستری لرستان و هیئت مدیره وکلا و کارشناسان قوه قضائیه لرستان که ۲۹ بهمن‌ماه صورت گرفت، تعامل بیشتر وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده با دستگاه قضایی لرستان را هدف از سفر به لرستان برشمرد و اظهار کرد: لرستان با داشتن ۷۰۰ وکیل و ۲۵۰ کارشناس دادگستری ظرفیت بالایی در این حوزه دارد.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره دکتر الهیار ملکشاهی، رئیس فقید کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دکتر ملکشاهی مصوبات قانونی و حقوقی ارزشمندی را به یادگار گذاشت و از چهره‌های عالی قضایی کشور بود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه در مسئولیت‌های حرفه‌ای قضاوت، اخلاق در وهله اول است و دوره‌های آموزشی تکریم ارباب رجوع از سوی مرکز وکلای قوه قضائیه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: وکلا باید قبل از شروع وکالت، عامل به حق و حقیقت بوده و در حق‌مداری و حق‌طلبی یک گام جلوتر از اقشار جامعه باشند.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۷۰ هزار خدمت معاضدتی و رایگان از سوی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه ارائه شده است، اضافه کرد: بیش از ۲ میلیون مشاوره رایگان از سوی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه انجام شده است.

وی از راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی ۱۲۹ از سوی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه خبر داد و بیان کرد: ماهانه بیش از ۲۰۰ هزار مخاطب تلفن از سوی وکلای مرکز پاسخ داده می‌شود و در ۱۰ ماهه اول سال به بیش از ۲ میلیون مشاوره تلفنی از سوی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه پاسخ داده شده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه وکیل باید عامل به امور حق باشد و در حق‌مداری، احکام و اعتقادات الگوی مناسبی باشد، افزود: از ۳۰ استان کشور ۱۰ استان ساختمان مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه تهیه شده و امیدواریم یازدهمین استان، لرستان باشد.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با اشاره به اینکه در راستای ایجاد ساختمان کارشناسان خود هیئت مدیره‌ها باید پیشگام باشند، ادامه داد: جایگاه روشن و ارزشمند وکیل و کارشناس باید هم در منظر مردم و هم در منظر ارباب رجوع، ارزشمندتر و روشن‌تر شود.

وی بر لزوم هم‌افزایی بیشتر مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با دستگاه قضایی در استان تأکید کرد و ادامه داد: تعامل و همکاری قضات وکلا و کارشناسان دادگستری علاوه‌بر کاهش اطاله دادرسی به تحقق عدالت کمک شایانی می‌کند.

بهادری جهرمی با یادآوری این مطلب که کارشناسان دادگستری در موضوعات مختلف از جمله بحث فساد و کشف جرم می‌توانند کمک حال خوبی برای دستگاه قضایی باشند، افزود: وکالت و اخذ مجوز و پروانه وکالت محلی برای کسب درآمد نیست، بلکه جایگاهی برای احقاق حق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز