خبرگزاری کار ایران

روحانی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی و معدنی:

زنجیره تولید فولاد در کشور کامل شده و رشد ۷۰ الی ۸۰ درصدی داشته است/امیدواریم دولت جدید آمریکا در مقابل قانون تسلیم شود/تسلیم در برابر قانون عیب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۶۵۳

رئیس جمهور گفت: ملت آمریکا و دولت فعلی هم فهمید که ترامپ در رابطه با ملت ایران اشتباه کرده است و ما امیدواریم هرچه زودتر این اصلاح شود و دولت جدید آمریکا دربرابر قانون و مقررات تسلیم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی گفت: خدمت مردم عزیز و میهن دوست عزیزمان ایران سلام عرض می‌کنم و اعلام می‌کنم که امروز ۵٢امین جلسه افتتاح ما در سال ٩٩ است. 

وی ادامه داد: از آغاز سال با توجه به شرایط کرونا و شرایط سختی که برای ما بود همراه با جنگ افتصادی نمی‌دانستیم می‌توانیم این افتتاح ها را داشته باشیم یا خیر، که الحمدلله همه پنجشنبه‌ها و البته روزهای دیگر این افتتاح‌ها انجام شد. 

وی افزود: امروز هم می‌بینید با سرمایه گذاری بیش از ٨۵٠٠ میلیارد تومان این طرح‌ها افتتاح شده است.  در همین سال جاری نیز تحولاتی را در بخش معدنی و صنعتی مشاهده می کنید که فقط امروز ما هفت و نیم میلیون تولید گندله را افتتاح کردیم و این نشان زنده بودن و فعال بودن کشور و جهش تولید است. 

رئیس‌جمهور گفت: امروز و امسال ما در کل شاهد حرکت در تولید، رونق تولید و جهش تولید بودیم و اینکه ما در زنجیره فولاد در بخش‌های مختلف موفقیت داریم و این زنجیره را کامل می‌کنیم. 

وی افزود: از معدن تا کنستانتره گندله، آهن اسفجی و فولاد، کل این رنجیزه اکنون کامل است و تقریبا تعادل هم دارد. ما در بخشی از این زنجیره ها بیش از ٧٠ و بخشی دیگر ٨٠ درصد موفق شدیم رشد و توسعه داشته باشیم و در این شرایط جنگ اقتصادی و کرونا این یکی از معجزات قدرت ملت بزرگ ایران است که در همه شرایط کاملا از پا ننشسته است 

وی ادامه داد؛ البته مردم در سختی و رنج هستند، دل ما چیزهای دیگر می خواست. در دولت دوازدهم وقتی شروع کردیم تداوم راه دولت یازدهم مدنظر ما بود اما فکر  نمی‌کردبم یک دیوانه در آمریکا روی کار بیاید و جنگی بی‌نظیر در تاریخ به مردم تحمیل کند و تصور کند که اگر فشار وارد کند این ملت زانو می زند. ملت آمریکا و دولت فعلی هم فهمید که او اشتباه کرده؛ ما امیدواریم هرچه زودتر تصحیح شود و دولت جدید دربرابر قانون و مقررات تسلیم شود؛ تسلیم در مقابل قانون عیب نیست، تسلیم در مقابل زورگویی ناپسند و نادرست است.

روحانی با اشاره به تبلیغات منفی برخی رسانه‌ها علیه ایران، ابراز داشت: اینکه در تبلیغات گفته می‌شود که ایران تلاش می‌کند آمریکا را تحت فشار قرار دهد سخن دقیقی نیست، ما می‌خواهیم آن‌ها به قانون برگردند و ما بتوانیم در شرایط بهتری در جهان مراودات و تعاملات خودمان را مخصوصا در بخش تجاری انجام دهیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های افتتاح شده امروز، گفت: ما امروز در چهار طرحی که افتتاح کردیم، مشاهده کردیم که مردم ما در صنایع معدنی کاملا فعال هستند. دو بخش از این افتتاح‌ها مربوط به فولاد و گندله بود، یک بخش هم مربوط می‌شد به پایانه های صادراتی در جنوب و اسکله هایی که بتواند پتروشیمی، فولاد و آلومینیم ما را صادر کند؛ آن هم در یک نقطه مرزی میان سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس این پایانه می‌تواند یک مرکز صادراتی بسیار مهمی در منطقه پارسیان برای کشور ما باشد.

وی افزود: همچنین در شمال کشور شاهد یک پایانه بسیار خوب برای محصولات کشاورزی، مرکبات و سایر محصولات بودیم. این پایانه ها بسیار مهم است اولا محصول کشاورز عزیز ما در آنجا انبار می‌شود، در فضای مناسب و با وجود سردخانه‌های لازم که هم می‌تواند یک ذخیره خوب برای داخل باشد هم مرکزی برای صادرات محصولات ما باشد.

روحانی با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا، اظهار داشت: یکی از توفقاتی که در دولت تدبیر و امید به دست آوردیم ورود به اتحادیه اوراسیا بود، این اتحادیه در صادرات به ما کمک زیادی کرده است و اتفاق مهمی برای ما محسوب می‌شود؛ البته اکنون ما به صورت موقت وارد شدیم و در حال دائمی کردن آن هستیم.

وی ادامه داد: اهمیت این اتحادیه از آنجا روشن می‌شود که اقتصاد مقاومتی می‌گوید درون‌زا و برون‌گرا یکی از اضلاع این برون‌گرا بودن، حضور در این اتحادیه و اتحادیه های مشابه است که بتوانیم با تعرفه مناسب و شرایط خوب محصول خود را صادر کنیم و مناطق آزاد داشته باشیم و بتوانیم تبادلات مناسب با کشورها برقرار کنیم و در یک نقطه بسیار خوب در صادرات قرار گیریم.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اداره کشور بدون فروش نفت، خاطرنشان کرد: دشمن همه این فشار را وارد که نفت ما را متوقف کند و این یکی از افتخارات دولت دوازدهم است که ما کشور را بدون نفت اداره کردیم و بوجه بدون نفت را تجربه کردیم و جای نفت را صادرات غیرنفتی گرفت. صادرات غیرنفتی ما در آغاز دولت یازدهم ۳۱ میلیارد بود سال گذشته صادرات ما به ۴۳ میلیارد دلار رسید و آمار امسال هنوز نهایی نشده است. این یک حرکت مناسب را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: البته امسال کرونا و محدودیت ها مانع بسیاری از فعالیت‌ها شد اما امیدواریم ادامه داشته باشد و مردم ما بتوانند در سایه تولید، صادرات و مدیریت صحیح شاهد توسعه کشور و رونق اقتصاد باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز