خبرگزاری کار ایران

پایان پانزدهمین دور از نشست آستانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۳۲۳

پانزدهمین دور از نشست روند آستانه برای صلح در سوریه برگزارشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری سوریه،  پانزدهمین نشست آستانه در شهر سوچی روسیه برگزار شد، در این نشست بر ضرورت آتش بش در ادلب و حفظ حاکمیت سوریه تاکید شد. نشست شانزدهم آستانه در نیمه‌های سال میلادی در شهر نور سلطان پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.

در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو روند آستانه در شهر سوچی روسیه، هیأت‌های مشارکت‌کننده بر موارد زیر تأکید کرده‌اند:

۱. کشورهای عضو روند آستانه مجددا بر پایبندی شدید خود به حاکمیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه و همچنین ادامه همکاری‌ها تا زمان ریشه‌کن کردن سازمان‌های تروریستی تأکید کرده‌اند.

۲. رد دستورکارهای جدایی‌طلبانه که هدف آن‌ها تضعیف حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور است و همچنین محکوم کردن افزایش فعالیت‌ سازمان‌های تروریستی در خاک سوریه.

۳. رد هر گونه تلاش برای ایجاد حقایقی جدید در خاک [سوریه] به بهانه مبارزه با تروریسم و رد سرقت نفتی که درآمد حاصل از آن بایست به کشور سوریه بازگردد.

۴. محکومیت ادامه تجاوزهای «اسرائیل» علیه سوریه؛ اقدامی که حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند و ثبات و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.

۵. رد اقدامات خودسرانه و یک‌جانبه تحمیلی علیه سوریه که با حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد وبویژه اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در تعارض است.

۶. دعوت جامعه بین‌الملل به ارائه کمک‌های انسانی به افراد نیازمند به این کمک بدون تبعیض قائل شدن، سیاست‌زدگی این اقدام و گذاشتن پیش‌شرط و همچنین مشارکت در روند بازسازی سوریه.

۷. نشست شانزدهم روند آستانه در نیمه سال جاری میلادی در شهر نور سلطان پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.

۸. جامعه بین‌الملل بایست در تسهیل روند بازگشت آورگان سوری به کشورشان مشارکت داشته باشد.

۹. پایبندی به پیشبرد عملیات حل‌وفصل سیاسی که مردم سوریه آن را هدایت می‌کنند و همچنین حمایت از کمیته قانون اساسی سوریه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز