خبرگزاری کار ایران

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه میشیگان:

سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر می‌کند/ احتمال بازگشت واشنگتن به برجام و لغو تحریم‌ها را رد نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۲۲۰

استاد دانشگاه میشیگان با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر می‌کند، گفت: احتمال بازگشت واشنگتن به برجام و لغو تحریم‌ها را رد نمی‌کنم.

«مارک تسلر» استاد روابط بین‌الملل، علوم سیاسی و سیاست جهانی در دانشگاه میشیگان است و سال ها در حوزه علوم‌سیاسی تحقیق و بررسی کرده است.

وی در گفت و گو با ایلنا به بیان نظرات خود در خصوص تنش میان ایران و آمریکا پرداخت:

این استاد دانشگاه در ابتدا در مورد سیاست خارجی دولت جدید آمریکا در قبال ایران و میزان احتمال بازگشت به برجام گفت: بایدن از شخصیت متفاوتی با ترامپ برخوردار است و دوران ترامپ به پایان رسیده است؛‌ بنابراین واضح است که بایدن سیاست‌های بسیار متفاوتی را نسبت به ترامپ در رابطه با سیاست خارجی آمریکا در سطح بین‌الملل  دنبال می‌کند و تغییراتی در سیاست خارجی را شاهد خواهیم بود‌.

وی ادامه داد: همان طور که گفتم تغییر در سیاست خارجی آمریکا را شاهد خواهیم و این تغییر  شامل سیاست ایالات متحده در قبال ایران و برجام هم می‌شود؛ بنابراین سیاست آمریکا در قبال ایران نیز تغییر می‌کند.

تسلر گفت: در روزهای پیش رو باید منتظر بمانیم و ببینیم بایدن در قبال ایران و بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها چه می‌کند اما من احتمال بازگشت بایدن به برجام و لغو تحریم‌ها را رد نمی کنم و این احتمال وجود دارد اما باید منتظر گذر زمان بمانیم زمان همه چیز را روشن می‌کند.

 این استاد دانشگاه هم چنین تاکید کرد:تصمیم‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا و انتخاب اعضای کابینه توسط وی بیانگر رویکرد بایدن است.

وی در ادامه  گفت: انتخاب وی برای مقام‌های مهم مانند  سیاست خارجی و نماینده آمریکا در امور ایران  در این زمینه نیز احتمال وجود سیاست‌های بسیار متفاوت در مقایسه با ترامپ را نشان می دهد و ممکن است تغییراتی در روابط آمریکا و ایران را شاهد باشیم‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز