خبرگزاری کار ایران

نژادبهرام در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اجماع، پتانسیل بسیاری را برای پیشروی در عرصه انتخابات ایجاد می‌کند/ جریان اصلاح‌طلبی، سپهر توسعه سیاسی کشور را در آینده رقم می‌زند/ در جریان اصلاحات به کادرسازی توجه نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۹۳۰

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آنچه که می‌تواند سپهر توسعه سیاسی کشور را در آینده رقم بزند، جریان اصلاح طلبی است و باید به آن امیدوار بود و جریان اصلاح طلبی قادر است که اصلاحات لازم را حتی در درون خود انجام دهد و در برابر آن مقاومت نمی‌کند.

زهرا نژاد بهرام در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان، اظهار کرد: به نظر من نهاد اجماع ساز در راستای شورای عالی اصلاح‌طلبان و هماهنگ‌سازی و هم‌‌نظری میان جبهه اصلاحات است. توسعه سیاسی ایران در آینده در پیوستگی نهادها، گروه‌ها و احزاب اصلاح طلب در قالب یک جبهه است و این یک ظرفیت بسیار قابل تأمل و قابل توجه در حوزه اصلاح طلبی است که می‌توانند ظرفیت‌های خود را به اجماع برساند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اصولاً‌ توسعه سیاسی نیازمند نوعی اجماع‌نگری و همسازی و همکاری مشترک است و اصلاح طلبان پیشگامی خود را در این زمینه نشان داده‌اند. همچنین در انتخابات ۹۴،۹۲ و ۹۶ و ۱۴۰۰ نشان داده‌اند که قابلیت این را دارند که رویکردهای توسعه گرایانه خود را برای توسعه سیاسی به کار گیرند.

وی در خصوص جوانگرایی و عدم حضور جوانان در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، گفت: من معتقدم که کادرسازی یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی است که دقت اصلاح طلبان در این زمینه کافی نبوده است. به همین دلیل امروز با درخواست جوانان برای حضور مواجه شده‌ایم.  

نژادبهرام با بیان اینکه در نهاد اجماع ساز، دبیر کل‌ها و اعضای حقیقی آن از سابقه داران حزب هستند، گفت: جریان اصلاح طلب به ظرفیتی نیازمند است تا در مسیر توسعه گرایی قرار گیرد؛ توسعه بدون کادرسازی،‌ بدون رفع تبعیض و بدون ایجاد ظرفیت‌های متناسب برای رشد و فعالیت همه بخش‌های جامعه امکان پذیر نیست یعنی باید همه بخش‌های جامعه باید در راستای توسعه مشارکت داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: ما معتقدیم که نهاد اجماع ساز عینیت توسعه سیاسی در کشور ایران محسوب می‌شود به این دلیل که نوعی تعامل، همگرایی و اجماع سازی در جریان اصلاح طلبی معنا می‌کند و افراد به خاطر منافع جبهه حاضرند از منافع شخصی خود عبور کنند بنابراین عرصه اصلاحات نیز نیازمند بازنگری و باز اصلاحی است یعنی چون جریان اصلاحات یک جریان رو به جلو و پیش‌رو است، باید از نیروهای جدید استفاده کند.

وی تأکید کرد: من فکر می‌کنم که اگر حداقل نفر دوم احزاب از میان جوانان و زنان انتخاب شود، ترکیب نهاد اجماع ساز متنوع‌تر می‌شد. آنچه که مهم است این است که این ظرفیت برای ادامه راه اصلاح طلبی در نظر گرفته شود.

وی در خصوص از دست دادن زمان فعالیت اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز گفت: جریان اصلاح طلب اینگونه نیست که یکباره بتواند کسی را خلق کند؛ جریان اصلاح طلب سرمایه بزرگی به عنوان آقای خاتمی دارد که همیشه همراه بوده است و به جریان اصلاح طلب برای استفاده از ظرفیت‌ها کمک می‌کند.

این عضو مجمع زنان اصلاح طلب تصریح کرد: به نظر من، ما کوتاهی کردیم. جریان اصلاح طلب در تشکیل نهاد اجماع ساز دچار تعلل شد و این تعلل دغدغه و نگرانی‌های زیادی را برای ایران در حوزه سیاسی به وجود آورد و نسبت به رقبا عقب‌تر هستند. قرار ما بر این بود که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان فعالیت خود را داشته باشد و تنها به انتخابات اکتفا نکند اما متأسفانه حدود یک سال گذشته نتوانست ادامه کار بدهد و نهایتاً نهاد اجماع ساز تشکیل شد.

وی اضافه کرد: سرمایه‌های کم نظیر مانند حضور آقای خاتمی و تجربه شورای عالی سیاستگذاری را نباید نادیده گرفت.

وی بیان کرد: اجماع، پتانسیل بسیاری را برای پیشروی در عرصه انتخابات ایجاد می‌کند اما در عین حال نقدهای زیادی نیز وارد است.

نژادبهرام خاطر نشان کرد: آنچه که می‌تواند توسعه سیاسی در ایران را معنا ببخشد، جریان اصلاح طلبی است و با توجه به شخصیت‌های موفقی که در چهار دوره انتخاباتی کشور داشته همیشه دارای نوآوری بوده است و این نوآوری،‌ وجد اجتماعی ایجاد کرده است و میل به همکاری و مشارکت در بین رأی دهندگان را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه نوآوری در واقع موتور حرکت توسعه سیاسی است، گفت: آنچه که می‌تواند سپهر توسعه سیاسی کشور را در آینده رقم بزند، جریان اصلاح طلبی است و باید به آن امیدوار بود و جریان اصلاح طلبی قادر است که اصلاحات لازم را حتی در درون خود انجام دهد و در برابر آن مقاومت نمی‌کند.

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز