خبرگزاری کار ایران

غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی با محوریت قضات عراقی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۴۶۱

یک نماینده مجلس گفت: پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی با محوریت قضات عراقی و کمک اطلاعاتی ایران و سوریه انجام می‌شود.

موسی غضنفرآبادی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره رسیدگی حقوقی به پرونده ترور شهید قاسم سلیمانی در کشور عراق، گفت: در سفر حجت‌الاسلام رئیسی به کشور عراق یکی از موضوعاتی که مطرح شد بحث رسیدگی به پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر افرادی بود که در خاک این کشور ترور شدند.

وی افزود: مقرر شده همکاری های لازم با محوریت قضات عراق وجود داشته باشد اما اطلاعات و آگاهی هایی از ناحیه سوریه و همین طور ایران ارائه شود تا پرونده دچار روزمرگی یا مروز نشده و طولانی نشود. همچنین آقایی رئیسی از قاضی صادرکننده حکم بازداشت ترامپ، تشکر کردند.

نماینده بم در ادامه اظهار داشت: باید هرچه سریعتر به پرونده ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس رسیدگی شود تا عاملان و آمران و کسانی که در آن نقش داشتند، محاکمه قرار گیرند و مجازات شودند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص موضوع بازداشت و زندانی کردن دیپلمات‌ کشورمان در بلژیک و ورود کمیسیون قضایی به این مورد گفت: کلیت مجلس می‌تواند به قضیه بازداشت و زندانی کردن دیپلمات‌های ما در کشورهای دیگر ورود کند اما دست کمیسیون قضایی در این موضوعات خیلی باز نیست.

وی در پایان گفت: کمیسیون قضایی و مجلس  هم می‌تواند به نسبت اقدامات خصمانه، غیر حقوقی و غیر کارشناسی کشورهای که دیپلمات های ما را بازداشت و یا زندانی کرده اند  در سطح مجامع بین المللی پیگیری کنند. البته بر همگان واضح است که این اقدامات  سیاسی غیر اصولی، غیر قانونی و غیر عرف حقوق بین الملل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز