خبرگزاری کار ایران

امرایی در نشست خبری مطرح کرد؛

آخرین مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۱۹۱

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروه‌های سیاسی

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمزه امرایی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروه‌های سیاسی در نشست خبری امروز خود، درخصوص جزئیات و مصوبات سیزدهمین جلسه کمیسیون قانون نحوه فعالیت احزاب، گفت: در جلسه امروز شرایط مسئولان استانی حزب پیشرو اصلاحات، حزب موتلفه اسلامی، انجمن اسلامی مهندسان ایران، حزب مردم سالاری بررسی و تایید شد.

وی ادامه داد: شعبه استانی جمعیت حامیان انقلاب اسلامی و حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی در استان آذربایجان غربی و شعبه استانی سازمان معلمان ایران در استان‌های سمنان و کردستان نیز بررسی و تایید شدند. 

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در ادامه اظهار داشت: در جلسه امروز تقاضای صدور پروانه فعالیت جمعیت اصلاح اسلامی استان تهران مطرح، بررسی و با انجام اصلاحات جزئی در مرامنامه و اساسنامه مورد تأیید قرار گرفت و جزئیات آن به حزب ابلاغ خواهد شد.

امرایی با بیان اینکه گزارشات مجتمع استانی برخی احزاب در جلسه امروز بررسی شد، ابراز داشت: گزارش مجمع عمومی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند و انتخابات شورای مرکزی و بازرسین این تشکل در جلسه تایید شد و جزئیات را به این تشکل ابلاغ می کنیم. 

وی افزود: همچنین گزارش مجمع عمومی انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی نیز از مواردی بود که بررسی و تایید شد و جزئیات مصوبه را به این انجمن ابلاغ خواهیم کرد. گزارش مجمع عمومی، انتخابات شورای مرکزی و بازرسین حزب موتلفه اسلامی در جلسه بررسی و تایید شد که جزئیات مصوبه را به حزب ابلاغ خواهیم کرد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کرد: در جلسه امروز مصوبه ای پیرو ابلاغی در خصوص مصوبه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی مبنی بر ضرورت استفاده از نام و نشان ایرانی در عناوین شخصیت های حقوقی در جلسه مطرح شد و براساس مصوبه کمیسیون مقرر شد به احزاب و تشکل های سیاسی لزوم رعایت مفاد این جلسه را در مکاتبات و مستندات مربوط به احزاب ابلاغ کنیم و در تمام اسناد و مکاتبات و درخواست های جدید حزبی که به دبیرخانه ارسال می شود عناوین جدید منطبق با این مصوبه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی لحاظ و رعایت شود.

امرایی در بخش دیگری از این نشست، بیان داشت: موضوع دیگری که در جلسه امروز بحث شد، این بود که فعالیت جبهه های حزبی منوط به رعایت شرایط ذکر شده در قانون احزاب است، بنابراین در کمیسیون مقرر شد جبهه های حزبی که دارای عنوان مشابه می باشند تا رفع ابهام با عنوان مورد تقاضا فعالیت نداشته باشند. از این رو فعالیت برخی عناوین جبهه های حزبی که اخیرا مطرح شدند منوط به رفع ابهامات و انجام مراحل قانونی مطابق شرایط مذکور در قانون احزاب می باشد. 

وی در پایان با بیان اینکه در قانون احزاب تصریح شده است که فعالیت جبهه های حزبی منوط به رعایت شرایط قانونی است، گفت: بنابراین جبهه حزبی که عنوان مشابه دارد و جبهه حزبی که مورد تقاضا است تا رفع ابهامات و انجام مراحل قانونی قاعدتاً فعالیتی با عنوان مورد تقاضای خود نداشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز