خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

از اولین برگزیدگان جمع سپاری نخبگانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تقدیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۱۷۵

آیین تقدیر از برگزیدگان اولین جمع سپاری نخبگانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان اولین جمع سپاری نخبگانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز (دوشنبه) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ساختمان مرکزی مجمع تشخیص مصلحت برگزار شد.

در این مراسم میثم مظفر رئیس مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از نخبگان، پژوهشگران و مراکز علمی که در جمع سپاری نخبگانی دبیرخانه مجمع مشارکت کرده‌اند، گفت: همزمان با افتتاح نظام جمع سپاری دبیرخانه مجمع در تاریخ ۱۶ شهریور نخستین فراخوان جمع سپاری با موضوع «مشارکت در تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم» با حضور رؤسای بیش از ۱۰۰ اندیشکده و پژوهشکده برتر کشور اعلام شد.

وی افزود: در این فرایند بیش از ۳۶۲۵۰ بازدید از سامانه نجم و ۲۳۵۴ نفر ثبت نام شدند که ۷۳۹ مورد مشارکت ثبت شده در سامانه نجم را شاهد بودیم که ۳۹ درصد مشارکت کنندگان مدرک دکتری و بالاتر داشته‌اند، ۳۸ درصد دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد داشته‌اند و ۲۳ درصد مشارکت کنندگان با مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین‌تر بوده‌اند.

رئیس مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر نقش محوری مشورت با مردم در حکمرانی اسلامی گفت: امام علی (ع) فرمودند کسی که ترک مشورت کند و خودرایی داشته باشد، به سمت هلاکت می‌رود. البته در اسلام مشورت با مردم عادی و زیردستان هم توصیه شده است. در بسیاری از کشورهای جهان هم رجوع به نظرات نخبگان و مردم نهادینه شده است.

وی افزود: فلسفه سامانه نجم، بهره‌گیری از نظرات عموم مردم است و فراتر از عرصه انتخابات، می‌خواهیم از سرمایه اندیشه عمومی برای ایجاد تحول استفاده کنیم.

دکتر مظفر با اشاره به کارکردهای جمع سپاری از منظر سیاست‌گذاران و حاکمیت، به برقراری ارتباط مستقیم سیاست‌گذاران با انبوه مردم و کاهش فاصله حاکمیت با شهروندان و تولید سرمایه اجتماعی پرداخت و گفت: از این مسیر سیاست‌گذاران در معرض رویکردهای مختلف حل مساله با روش‌ها، نگرش‌ها و رویکردهای گوناگون قرار می‌گیرند و ارزیابی اثرات احتمالی سیاست امکان پذیر می‌شود.

وی در پایان از همکاری دبیرخانه بنیاد نخبگان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مادر در سراسر کشور و اندیشکده‌های برتر در حوزه‌های گوناگون تقدیر کرد و گفت از امروز دومین فراخوان جمع سپاری نخبگانی مجمع را آغاز می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز