خبرگزاری کار ایران

بیزینس اینسایدر:

اقدامات بایدن بیانگر تاکید بر دیپلماسی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۴۴۰

بیزینس اینسایدر در تحلیلی به بررسی سیاست خارجی رولت جدید آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از بیزینس اینسایدر، اظهارات رئیس جمهور جو بایدن در هفته‌های نخست کار خود این نگرانی را ایجاد کرده است که آیا وی دیپلماسی با ایران را که در طول مبارزات انتخاباتی خود قول داده است ، دنبال خواهد کرد یا خیر.

در یک مصاحبه اخیر، رئیس‌جمهور جو بایدن گفت که ایالات متحده به برجام یا توافق هسته‌ای ایران باز نخواهد گشت تا این که ایران ابتدا غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

به طور واضح، اظهارات اولیه بایدن نگران کننده بود اما دلایل خوبی برای امیدواری وجود دارد. بایدن اقدامات مثبتی انجام داده است که نشانگر تمایل وی برای تنش‌زدایی از بحران ایجاد شده توسط دولت ترامپ با ایران، بازگشت به توافق نامه ایران و سرانجام جلوگیری از جنگ بی پایان دیگر در خاورمیانه است.

ابتدا ، بایدن سریعاً یک ناو هواپیمابر را به خارج از خلیج فارس منتقل کرد.

دوم، دولت بایدن فروش سلاح های تهاجمی به عربستان سعودی و امارات را به حالت تعلیق درآورد و تصمیم قرار دادن انصارالله در لیست رسمی  تروریسم را لغو کرد

سوم ، بایدن با آوردن تعدادی از طرفداران باتجربه و طرفدار دیپلماسی که می‌دانند چگونه با ایران تعامل کنند، اهداف خود را با انتخاب پرسنل نشان داده است.

این امر شامل نماینده دولت بایدن در امور ایران، رابرت مالی است که به مذاکره در مورد توافق هسته‌ای ایران کمک کرد. مشاور امنیت ملی جیک سالیوان که پیش از مذاکرات برجام با ایرانیان در عمان دیدار کرده بود و نامزد مدیر سیا ویلیام برنز، که یک دیپلمات کهنه کار است از آنجا که دولت بایدن قصد خود را برای گسترش دیپلماسی با ایران  اعلام کرده است ، انتخاب این پیشکسوتان بسیار مهم تر خواهند بود.

از طرفی دولت بایدن باید با تندورهای کنگره، شرکت‌های لابی‌گر و شرکای منطقه‌ای که از وضعیت موجود در ایران تحریم شده سود می برند ، مقابله کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز