خبرگزاری کار ایران

مهدوی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

۳۰ درصد پرونده‌های حقوقی در کشور توسط شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است/ آمادگی کامل اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۶۶۹

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت: آمار و مستندات نشان می‌دهد که در سطح کشور ۳۰ درصد پرونده‌های حقوقی توسط شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است.

غلامرضا مهدوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص لایحه جدید اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف، اظهار کرد: تقریباً دو هفته گذشته رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی به مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف دستور دادند که تمهیداتی برای مقدمات این قانون بیاندیشند و اقدامات لازم را برای اجرای قانون جدید فراهم کنند.

رییس شورای حل اختلاف استان تهران افزود: ما در استان تهران برای اجرای دستور رییس قوه قضاییه دو جلسه با کلیه سرپرستان شوراهای حل اختلاف استان تهران تشکیل دادیم و منویات آقای رییسی را به عزیزان اعلام کردیم و همچنین باز بینی کردیم که به محض اینکه این لایحه به قانون تبدیل شد و اجرایی شد، آمادگی کامل در جهت اجرای آن را داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما معتقدیم که کار مردم حتی یک روز هم نباید معطل بماند؛ امیدواریم که حتی یک دقیقه کار مردم معطل نشود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف نیز گفت: یکی از مواد لایحه جدید مقرر کرده که نیروهای واجد شرایط و اشخاصی که تا پایان اسفند ماه سال ۹۸ جذب شوراهای حل اختلاف شده‌اند، توسط مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف، استخدام شوند.

وی در خصوص واکنش برخی از وکلا به عملکرد شوراهای حل اختلاف نیز اظهار کرد: آمار و مستندات نشان می‌دهد که در سطح کشور ۳۰ درصد پرونده‌های حقوقی توسط شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش می‌شود.برخی از دوستانی که عملکرد شوراهای حل اختلاف را زیر سؤال می‌برند، راضی به صلح و سازش نیستند چون اگر پرونده‌ها با صلح و سازش به اتمام برسد، حق‌الوکاله‌هایشان کاهش یابد.

رییس شورای حل اختلاف استان تهران در پایان گفت: به طور طبیعی هیچکس نباید با صلح و سازش مخالف باشد. شوراهای حل اختلاف باعث کاهش ورودی پرونده به محاکم می‌شوند. همه ما مکلفیم که از صلح و سازش اسقبال کنیم چون صلح و سازش از فرهنگ اصیل اسلامی ما گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز