خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا:

توهین به رئیس جمهور ریشه و عقبه دارد/ نهادهای امنیتی و نظارتی با توهین کنندگان برخورد کنند/ نباید با ادبیات زننده در مقابل مسئولان، فضا را برای دشمنان آماده کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۵۰۰

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت:معتقدم توهین به رئیس جمهور زیبنده نظام نیست و نمی‌توانیم این رفتار را به حساب دلسوزی بگذاریم چرا که ما در سال‌های گذشته هم شاهد بروز چنین رفتارهایی بوده ایم و این امر نشان می‌دهد که ریشه و عقبه‌ دارد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره توهین عده‌ای به رئیس جمهور در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و بازتاب این گونه رفتارها در جوامع بین المللی و زیر سوال رفتن جایگاه منتخب ملت گفت: ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، روزی که همه ملت ایران از رخداد بزرگی که اتفاق افتاده است خوشحال هستند و برای ما عزیز است اما دلیل اینکه چرا در چنین مراسم و روزی توهین به افراد صورت گیرد را نمی دانم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور ادامه داد:در روز ۲۲ بهمن آحاد ملت بیرون می‌آیند تا بر سر افرادی که به این کشور ظلم کرده اند، فریاد بزنند. مردم ۴۰  سال شاهد کینه توزی آمریکا نسبت به خودشان بوده اند. دشمنان طی این سال ها تحریم های سخت ظالمانه ای بر علیه کشورمان وضع کرده و قصدشان این بوده که ما را به ورطه نابودی بکشاند اما این که عده‌ای با رفتارهایشان خواست ملت را زیر سوال می‌برند را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل توطئه‌های آمریکا در کشورمان ۱۷ هزار شهید ترور دادیم، در  ۸  سال جنگ تحمیلی بیش از ۲۵۰ هزار نفر از بهترین جوانان ما شهید شدند و مقصر تمامی این اتفاقات ایالات متحده بود. بنابراین در روزی مانند ۲۲ بهمن ما باید همه اختلافات را کنار بگذاریم و مرگ را برای کسانی بخواهیم که خواهان نابودی ما هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم خاطر نشان کرد: بزرگان ما بارها و بارها عنوان کردند که نباید موجبات خوشحالی دشمنان را فراهم کنیم آن هم دشمنی که خوی استکباری دارد و همه وجودش را گذاشته تا یک ملتی در رنج و گرفتاری باشد.

وی ادامه داد: ما نباید ادبیات زشت و زننده ای را در قبال مسئولان به کار ببریم که موجبات خوشحالی آنهایی که به دنبال براندازی نظام و ایجاد توطئه بر علیه جمهوری اسلامی هستند را فراهم کنیم. حاصل این که عده ای آمدند برعلیه نظام و رئیس جمهور شعار دهند، مصداق فراهم کردن همین شرایط برای دشمنان است.

لاهوتی عنوان کرد: معتقدم توهین به رئیس جمهور زیبنده نظام نیست و نمی‌توانیم این رفتار را به حساب دلسوزی بگذاریم. در سال‌های گذشته هم شاهد بروز چنین رفتارهایی بوده ایم و این امر نشان می‌دهد که ریشه و عقبه‌ دارد.

وی با بیان این که انتقاد جای خودش را دارد و باید اجازه دهیم که همه نقدهایشان را بیان کنند، گفت: مردم خودشان بانیان این حاکمیت هستند و باید نقدهای‌شان را بیان و مسئولان هم گوش دهند اما این کار با سوءاستفاده و توهین متفاوت است. به خیابان آمدن و به شخص دوم این مملکت رسماً فحش دادند این پیام را به دنیا منتقل می‌کند که ما به دنبال چیزهای دیگری هستیم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:این عده‌ای که به رئیس جمهور فحاشی کردند لحظه‌ای پیش خودشان فکر نکردند امروز که بیست و دوم بهمن است و دنیا منتظر فریاد یکپارچگی ملت ایران را بشوند.این نوع حرکات را باید ریشه یابی کرد چرا که یک عقبه دارد و اینگونه نیست که چند آدم بیایند و همه چیز را به بازی بگیرند و توهین کنند و موجبات خوشحالی دشمن را فراهم کنند. به نظر من دستگاه های نظارتی و امنیتی باید آن ها را ریشه یابی کنند، زیرا اگر چندجوان بودند و قصد و نیتی نداشتند می توان گفت اشکالی ندارد و شور و هیجان جوانی دارند اما جریانی که مشخص است عقبه و سامان دهی دارد باید با آن برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز