خبرگزاری کار ایران

نمایندگی‌های ایران در سراسر جهان پیروزی انقلاب را گرامی‌ داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۲۴۰

مراسم گرامیداشت مجازی پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران از سوی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در سرتاسر جهان به صورت مجازی برگزار شد.

همزمان با چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان در اقدامی ابتکاری و در نوع خود بدیع، اقدام به گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران بصورت هماهنگ در فضای مجازی با محوریت شبکه اجتماعی توییتر کردند.

این مراسم در حالی برگزار شد که در یک سال گذشته و در اثنای همه‌گیری کرونا، بسیاری از کشورهای جهان، از برگزاری حضوری یا مجازی روز ملی در نمایندگی‌های خود در دیگر کشورها خودداری کردند.

به‌رغم این محدودیت که نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران نیز با آن روبرو بودند، وزارت امور خارجه با همکاری گسترده نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور در اقصی نقاط جهان، این روز غرورآمیز و ملی را با انتشار یک رشته توییت متشکل از ۶ توییت به زبان‌های مختلف در شبکه اجتماعی توییتر گرامی داشت.

نخستین توییت از این رشته توییت به تصویری گرافیکی منقش به جمله «چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران» اختصاص داشته که به ۴۰ زبان طراحی شده و از سوی نمایندگی‌ها در خارج از کشور منتشر شد.

در توییت دوم نیز با انتشار کلیپی تصویری از سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی کشور میزبان که مزین به پرچم‌های ملی دو کشور بود، تمامی نمایندگی‌ها در خارج از کشور به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرده و عرف دیپلماتیک را در قبال کشور میزبان به جا آوردند.

سومین پیام توییتری به انتشار پیام تصویری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اختصاص داشت که به ۱۸ زبان زیرنویس شده و از سوی نمایندگی‌های کشورمان نزد دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، پیام وی را که تاکیدی بر ایستادگی و مقاومت بیش از چهار دهه‌ای مردم ایران در برابر زورگویی و قلدرمابی بود، به گوش جهانیان رساندند.

توییت‌های چهارم و پنجم نیز به پیام روسای نمایندگی‌های کشورمان در اقصی نقاط جهان و همچنین پیام مهمانان ویژه از آن کشورها اختصاص یافته و در نهایت، این رشته توییت با انتشار نماهنگی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و میراث فرهنگی ایران و همچنین گوشه‌ای از موفقیت‌ها و دستاوردهای کشورمان در حوزه‌های مختلف که بصورت اختصاصی از سوی وزارت امور خارجه تهیه شده بود، پایان یافت.

علاوه بر این اقدام هماهنگ و گسترده، نمایندگی‌های کشورمان برنامه‌های اختصاصی خود را نیز در دیگر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ارتباطی منتشر کرده و پیروزی انقلاب اسلامی را در بیرون از مرزهای کشور با تمام ظرفیت‌های موجود گرامی داشتند و پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران را در آغاز چهل و سومین سال حیات خود به گوش جهانیان رساندند.​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز