خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت ۲۲ بهمن

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۰۹۸

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به همه ملت شریف ایران تبریک می گوئیم. بدون شک یکی از رویدادهای مهم قرن گذشته و یکی از نقاط عطف تاریخ کشور و جهان وقوع انقلاب اسلامی در ایران است. رهبری کم نظیر امام خمینی(ره) و مردمداری و مردم باوری ایشان و اتکا به نیروی عظیم مردمی، یکی ازمولفه های اصلی پیروزی و بقای انقلاب می باشد، در واقع اگر به اصلی ترین شعار انقلاب یعنی "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" بنگریم در هر سه وجه این شعار اهمیت حضور مردم و توجه به جایگاه آنها مشهود است. یکی از وجوه جمهوری اسلامی ایران، اتکا به آرای عمومی است این موضوع به اندازه ای واجداهمیت است که در قانون اساسی وجه جمهوریت نظام و اتکاء به آرای عمومی به عنوان اصول لایتغیر قلمداد گردیده است بنابراین، بعد از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب و برگزاری انتخابات های گوناگون، انتظار عمومی این است که مقدمات لازم برای حضور واقعی و پرشور مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود، بیش از پیش فراهم گردد.یکی ازملزومات انتخابات در مفهوم مدرن، حضور احزاب و تشکل ها در انتخابات با نامزدهای هم فکر خود آنهاست، از اینرو، تبلور جمهوریت و حضور مردم، آزادی احزاب است که امیدواریم زمینه های آن متناسب با قانون اساسی باشد.

امروز در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از گذشته، کشور نیاز به امید، انسجام و وحدت ملی دارد، ایجاد وحدت تنها باشعار حاصل نمی شود، مردم باید احساس کنند که می توانند در سرنوشت خود موثر باشند. یکی از بارزترین نمودهای موثر بودن در تعیین سرنوشت حق انتخاب شدن و انتخاب کردن است که به درستی در قانون اساسی تبیین شده است. در اینجاست که مسئولیت حاکمیت در مقابل مردم مشخص می شود که شرایط را به گونه ای فراهم نمایند تا آحاد مردم احساس نمایند که می توانند مطابق سلیقه و فکر خود در انتخابات نقش آفرینی کنند.

بار دیگر یاد امام عزیز و همه شهدایی که در راه استقلال و آزادی این کشور جان خود را فدا کردند گرامی می داریم. ما همچنان بر این اعتقادیم که راه استقلال و آزادی از مسیر اهداف اصیل و بنیادین یوم الله ۲۲ بهمن عبور می کند بنابراین پرشورتر از همیشه به استقبالش می رویم.

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از تمامی آحاد ملت دعوت می کند تا ضمن بزرگداشت ایام الله ۲۲ بهمن، بار دیگر وحدت و یگانگی و عزم راسخ ملت را به نمایش گذارد. 

۲۱ بهمن ۱۳۹۹

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز