خبرگزاری کار ایران

بیانیه خانه احزاب ایران به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۹۲۱

خانه احزاب ایران با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه دو انتخابات مهم در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته‌ایم؛ وحدت و یکپارچگی کلیه آحاد ملت ایران و حضور گسترده در انتخاباتی سالم و مطلوب باعث عزت و اقتدار هرچه بیشتر نظام اسلامی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، خانه احزاب ایران در این اطلاعیه افزود: ۴۲ سال پیش در چنین روزهایی انقلاب اسلامی ایران با گفتمان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و با رهبری حضرت امام خمینی (ره) طومار حکومت رژیم پهلوی را در هم پیچید و به پیروزی رسید.

این اطلاعیه می‌افزاید: در طول ۲۴ سال گذشته همواره این گفتمان سعی کرده است اصالت و هویت خود را حفظ و بر حقایق آن بیفزاید. اگر چه دفاع مقدس و پس از آن فشارهای بین المللی و همچنین برخی منفعت طلبان و خیانتکاران داخلی تمام هم و غم و تلاش خویش را کاهش اقتدار و توان داخلی و نیز بین المللی ایران و در نهایت سقوط جمهوری اسلامی معطوف داشته‌اند اما رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و حضور پر صلابت و مقتدرانه ملت ایران از بزرگترین مولفه‌های ایستادگی برابر همه آن بدخواهان بوده است.

در این اطلاعیه آمده است: این مهم که همواره مورد تاکید رهبری انقلاب نیز بوده است با حضور احزاب و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه های سیاسی و اجتماعی فرصتی بی بدیل برای نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد که باید آن را گرامی و به نقش فزاینده آن ابرام فراوان داشت.

خانه احزاب ایران تصریح کرد: با نکوداشت همه ارزش ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین دستاوردهای بزرگی که در این دو دهه به دست آمده است و جمهوری اسلامی توانسته است در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، دفاعی، پزشکی، انرژی هسته‌ای و سلول‌های بنیادی به جایگاهی رفیع در منطقه و جهان دست پیدا کند و به عنوان قدرت تاثیرگذار در معادلات منطقه‌ای در جهت حمایت از نهضت‌های اسلامی و محور مقاومت اقدام نماید.

این اطلاعیه می‌افزاید: اما نمی‌توان برخی کاستی‌ها و نقصان‌ها را نادیده گرفت و باید در جهت رفع آنها تلاش کرد یکی از نخستین و زیر بنایی ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران رفع بی عدالتی و تبعیض در همه شئون اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بود. این رویکرد مهم و بسیار اثر گذار در حفظ و توسعه انقلاب در طی بیش از دو دهه گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است. وجود برخی منافع جناحی و گروهی، رسوخ برخی مفسدان در نظام‌های دولتی و حاکمیتی سدی بزرگ در برای استقرار عدالت و رفع تبعیض شده است.

در این اطلاعیه آمده است: چشم بستن و بی توجهی به نقش موثر مردم در اداره کشور توسط برخی دولت‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی نیز می‌تواند بزرگترین پشتوانه هر نظام مردم سالاری را دست‌خوش تلاطم و آسیب کند. نگاه عزت مندانه به مردم و پرهیز از رفتارهای گروهی و جناحی در ارکان حاکمیت از اصولی ترین وجوه ارزشمند انقلاب اسلامی است این نگاه در طول سال‌های اخیر با برخی رفتارهای مسئولان کم رنگ شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: بی توجهی دولت‌ها و مجالس گذشته به توسعه درون زا و تولید ملی و بومی موجب به وجود آمدن بخش اعظمی از تلاطمات اقتصادی کنونی شده است. به رغم همه نقاط ضعف اما ملت شریف ایران به تداوم جمهوری اسلامی ایران اعتقادی راسخ دارند. اکنون که در آستانه بزرگداشت یوم الله ۲۲ بهمن قرار داریم دولت، مجلس و دستگاه قضایی و نیز همه نهادهای عمومی، نظامی و انتظامی را دعوت می‌کنیم تا با سرلوحه قرار دادن راه و مسیر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب برای رفع چالش‌های داخلی و بین المللی توجه به اقشار ضعیف و آسیب پذیر، اصالت دادن منافع ملیدر برابر منافع گروهی و جناحی، برخورد محکم با فساد و مفسدان اقتصادی، تقویت مبانی و اصول قانون اساسی اقدام عاجل و جدی را در دستورکار قرار دهند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه در آستانه دو انتخابات مهم (ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان) در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته ایم؛ وحدت و یکپارچگی کلیه آحاد ملت ایران و حضور گسترده در انتخاباتی سالم و مطلوب باعث عزت و اقتدار هرچه بیشتر نظام اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز