خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب اسلامی کار به مناسبت ۲۲ بهمن

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۸۵۸

حزب اسلامی کار به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، حزب اسلامی کار به مناسبت فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب  بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرا رسید. ۴۲ سال از قیام بزرگ ملت ایران و پیروزی آن به رهبری مردی از سلاله پاک ائمه اطهار"حضرت امام خمینی(ره)"گذشته است.اگر به آنچه دراین ۴۲ سال رقم خورده است نگاهی تحلیل گرانه داشته باشیم؛خواهیم دید که هنوز ملت شریف ایران به رغم همه ناملایمات و اشتباهات برخی مدیران و نیز دشمنی های خارجی بر سر عهد و پیمان خود با امام و انقلاب باقی مانده اند.

امروز درحالی از پیروزی انقلاب و ۲۲ بهمن سخن می گوییم که آرمان های رهبر عظیم الشان و بنیانگذار انقلاب اسلامی در برابرمان قرار دارد. سعی و همت آن رهبر بی نظیر و بزرگوار برقراری عدالت و مبارزه تام و تمام با مظاهر فساد بود.درمراحل نگارش و رفراندوم قانون اساسی دغدغه اصلی ایشان تعیین حق سرنوشت مردم توسط خودشان بود. درهر زمان و هر فرصت همه مسئولان را مخاطب قرار می داد و به اهمیت جایگاه مردم و رسالت حاکمیت برای برقراری عدالت و رفع تبعیض و مبارزه با ظلم تاکیدمی نمود.

اکنون اما آنچه او می خواست و آنچه در قانون اساسی تاکید شده است اندک اندک به فراموشی سپرده می شود. فساد، بخش مهمی از دستگاه اداری و نظارتی را فرا گرفته است.حقوق اقلیت های مذهبی به طور کامل استیفا نشده و فاصله طبقاتی غنی و فقیر نه تنها کاهش نیافته بلکه در طول سه دهه اخیر به طور ناباورانه ای افزایش داشته است. سهم و نقش مردم برای اداره امور با دیدگاه های تنگ نظرانه بخشی از دستگاه و نهادهای غیر دولتی و نظارتی به شدت کاهش یافته است.

مولفه مهم انقلاب اسلامی یعنی حق تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان دستخوش نظارت استصوابی شده و هر روز و هر لحظه این تفسیر غیرقانونی از قانون اساسی اما با ظاهری قانونی عرصه را بر مردم تنگ تر کرده است. درحوزه اقتصاد، رفتارهای منفعت طلبانه و سیاسی کاری های مختلف موجب شده است که تلاطم های غیر قابل جبرانی به حیات و زندگی توده های مردم وارد شود.بیکاری جوانان به رغم وجود منابع متنوع خدادادی غیرقابل تحمل شده است.بازی سیاسی با زندگی کارگران و کارمندان و حتی کسبه خرد میزان امید به زندگی را کاهش داده است.

برخوردهای غیر علمی و دور از منافع ملی با سیاست خارجی و حوزه کشورهای منطقه و فرامنطقه جایگاه جمهوری اسلامی ایران را دستخوش آسیب نموده است . جدال های فرسایشی دولت و مجلس موجب بی انگیزگی سرمایه گذاران و کاهش رونق اقتصادی در کشور شده است.این در حالی است که در خرداد ماه ۱۴۰۰ دو انتخابات سرنوشت ساز پیش روی کشور قرار دارد.

حزب اسلامی کار ضمن توصیه اکید به همه مسئولان کشور به منظور چاره اندیشی برای رفع معضلات و اختلافات هشدار می دهد که اگر به مطالبات مردم و طبقات اجتماعی بویژه اقشار محروم و فرودست همچنان بی توجهی نشان داده شود؛قطعا تبعات خوبی را شاهد نخواهیم بود. این کشور و نظام آن نیاز به حضور حداکثری مردم در بزنگاه های تاریخی دارد. بدون حضور و پشتوانه مردمی حکومت ها راه به جایی نخواهند برد.با تمام کاستی ها و سوء مدیریت ها همچنان امیدواریم آینده روشنی برای کشور و مردم عزیز ایران رقم خواهد خورد.

در پایان حزب اسلامی کار از همه مسئولان و کادر بهداشت و درمان کشور که در این یک سال، خالصانه و جانانه درمقابل بیماری منحوس کرونا مقاومت کردند و از جان خود برای سلامت و درمان مردم مایه گذاشتند؛ صمیمانه قدردانی کرده و بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم عزیز و شریف ایران تاکید می ورزد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز