خبرگزاری کار ایران

ظریف در مراسم تبریک سفیران به رئیس جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

با مردم ایران جز با کرامت و احترام نمی‌توان سخن گفت/ مردم ما دربرابر زورگویی تسلیم نشدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۸۴۴

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مردم ما در برابر جنگ و فشار اقتصادی بدون حمایت و کمک خارجی در برابر بر یک رژیم تا بن دندان مسلح ایستادند و پیروز شدند، بنابراین با چنین مردمی که در برابر تروریسم اقتصادی ایستاده‌اند جز با کرامت و احترام نمی‌توان سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف در مراسم تبریک سفیران به رئیس جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سال گذشته سال پر التهابی برای همه ما بود. بیماری پاندمی کووید دنیا را به چالش کشید و برای مقابله با این بحران و درد مشترک همه جهان با همبستگی پیدا کردند و  در کنار هم گرد آمدند به جز یک رژیم منحوسی که تلاش خودش را برای استفاده از این درد مشترک برای اهداف خودش کرد.

وی افزود: این رژیم خیال واهی داشت و فکر می‌کرد که بتوانند با فشار بر مردم بزرگ ایران آنان را به ستوه بیاورد تا امروز شاهد برگذاری این مراسم نباشیم. اما مشاهده می‌کنیم مردم ایران در برابر جنگ و تروریسم اقتصادی ترامپ مبارزه کردند و سرافراز تر از هر روز یکی دیگر در برابر تاریخ و جهان ایستادند.

ظریف خاطر نشان کرد: آنهایی که در برابر این ملت جنگ به پا کردند و در نهایت علیه ملت خودشان جنگ به پا کردند و به زباله دان تاریخ پیوستند ،این شاید بهترین درس برای تاریخ باشد.

وی بیان کرد:مردمی ما در برابر جنگ و  فشار  اقتصادی بدون حمایت خارجی  و  کمکی در برابر  بر یک رژیم تا بن دندان مسلح ایستادند پیروز شدند، بنابراین با چنین مردمی که در برابر تروریسم اقتصادی ایستاده‌اند جز با کرامت و احترام نمی توان سخن گفت و این باید درسی برای دولت جدید آمریکا و برای همه کشورها است که بدانند چگونه با این مردم بزرگ برخورد کند.

وزیر امورخارجه کشورمان در پایان بیان اینکه در سالگرد انقلاب اسلامی وابستگی ما به نفت به کمترین میزان خود رسیده است، تصریح کرد: مردم ما دربرابر زورگویی تسلیم نشدند. من و همکارانم به عنوان کادر دیپلمات این گزارش را که به دنیا مخابره می‌کنیم که هر کسی مردم ایران را تهدید کرده به زباله دان تاریخ پیوسته اما مردم ایران کماکان ایستاده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز