خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع نیروهای خط امام به مناسبت فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۸۲۰

مجمع نیروهای خط امام به مناسبت دهه فجر اعلام کرد: این نظام متکی به مشارکت مردم تأسیس و تثبیت شد و جز این راهی برای حفظ و تقویت آن نیست و هر اقدام و رویکردی که موجب کاهش مشارکت در صحنه‌هایی مانند انتخابات شود، در تضاد با منافع و امنیت ملی است.

به گزارش ایلنا، در بخشی از بیانیه مجمع نیروهای خط امام (ره) که به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران منتشر شد آمده است: دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصتی مغتنم برای یادآوری و احیای آرمان‌های بلند این حماسه بزرگ انسانی و اسلامی است.

این بیانیه افزود: انقلابی که ذیل رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) در عصری به ثمر نشست که معنویت و مبارزۀ آزادیخواهانه و عدالت‌طلبانه بنام دین رونقی نداشت و از سوی پیروان مکاتب شرقی و غربی غیرممکن خوانده می‌شد؛ اما همگان در کمال ناباوری دیدند که دین و ارزش‌های منبعث از آن نه تنها راهگشا بود که الهام‌بخش دیگر مبارزان در داخل و خارج از ایران هم شد.

مجمع نیروهای خط امام (ره) تصریح کرد: آن سال‌ها هر کس با هر گرایش فکری و سیاسی و عقیدتی، خود را در شمار میلیون‌ها انسانی می‌دید که امام خمینی(س) مطالبات آنها را نمایندگی می‌کرد و این شگفت‌آور نبود، زیرا این امام خمینی(ره) بود که مترقی‌ترین مواضع را در دفاع از آزادی و کرامت انسانی و حقوق مردم با نگاهی مبتنی بر دین عرضه می‌کرد.

این بیانیه خاطرنشان کرد: ایشان همان‌گونه که از ضرورت تشکیل حکومت دینی سخن می‌گفت، از جمهوریت و اصالت رأی مردم هم دفاع می‌کرد و این دو را نه در عرض هم که در طول یکدیگر می‌دید. و اساساً یکی از دلایل قیام عمومی مردم واکنش به نادیده گرفته شدن و تحقیر آنان در طول بیش از پنجاه سال سلطنت پهلوی بود.

مجمع نیروهای خط امام (ره) عنوان کرد: اکنون این ما هستیم و انقلابی که بنام خدا و تایید مردم شکل گرفت. این ما هستیم و ملتی که تا پای جان در دفاع از نظام و کشور ایستادند و با تقدیم جان و مال خود هزینه‌هایی سنگین پرداختند.  

این بیانیه خاطرنشان کرد: این مردم شریف و نجیب که امام خمینی(ره) آنان را بهتر و برتر از مردم عهد رسول‌الله(ص)، توصیف کرد، شایسته بهترین و بالاترین کرامت‌ها هستند و این مهم بیش از هر چیز مسئولیتی سنگین بر دوش کارگزاران نظام در همۀ بخش‌ها نهاده است.

مجمع نیروهای خط امام(ره) با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و درود به روان پاک همۀ شهیدان و تعظیم در برابر تمام ایثارگران و خانواده مکرم آنان، تصریح کرد که منافع و امنیت ملی در گرو حضور موثر و آگاهانه و امیدوار مردم در همۀ صحنه‌هاست.

این نظام متکی به مشارکت مردم تأسیس و تثبیت شد و جز این راهی برای حفظ و تقویت آن نیست و هر اقدام و رویکردی که به این مهم آسیب برساند، یا موجب کاهش مشارکت در صحنه‌هایی مانند انتخابات بشود، در تضاد با منافع و امنیت ملی خواهد بود.

بالطبع یکی از راه‌های حفظ حضور آگاهانه مردم، شناخت روشن مطالبات آنان و همراهی با آن است و هرگونه مقاومت یا نادیده گرفتن یا تفسیر سلیقه‌ای و غیرکارشناسی و انحراف خواسته‌های مردم و عدم درک تحولات فرهنگی و اجتماعی، آسیب جدی به اعتماد عمومی و پشتوانه مردمی نظام خواهد زد.

به دلسوزان در همۀ جناح‌ها یادآور می‌شویم که بدبینی به انتقادات مشفقانه و خیرخواهانه و دلخوش شدن به تمجیدهای ریاکارانه موجب غفلت از آسیب‌هایی خواهد شد که جبران آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

مجمع نیروهای خط امام از همۀ مسئولان و نهادهای سیاستگذار انتظار دارد با فهم عمیق از تحولات فرهنگی و اجتماعی که موضوعی فراجناحی و فرابخشی است، به ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی نگریسته و زمینه‌های تقویت وحدت ملی حول منافع ملی را بیش از پیش فراهم آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز