خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری در نشست خبری:

امیدواریم خلا‌های مرزی شرق کشور پوشش داده شود/ دستورالعملی برای صید ترال به دولت ارسال شده است/ ۱۵۰۰ زندانی ایرانی به کشور استرداد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۷۱۲

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: با توجه با اعتباری که تخصیص داده شده است امیدواریم خلا های مرزی شرق کشور پوشش داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری در نشست خبری روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۹۹ ضمن تبریک دهه فجر و سالگرد پیروز انقلاب، با بیان اینکه گزارشی که ارائه خواهم داد اجمالی بر محورهای مهمی که در طول ۷ سال گذشته در حوزه امنیتی انتظامی وزارت کشور صورت پذیرفته است، اظهار داشت: با توجه به اعتبارات که از دولت و مجلس به وزارت کشور تعلق گرفته حدود ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرز و ۲۲۷ پاسگاه مرزی افتتاح شد بیش از هزار کیلومتر جاده های بازی ایجاد شد گاز رسانی و آبرسانی به ۳۲۵ پاسگاه مرزی خدمات ارائه شده است. با توجه با اعتباری که تخصیص داده شده است امیدواریم خلا های مرزی شرق کشور نیز پوشش داده شود.

وی درباره صید ترال اظهار داشت: دستورالعملی برای صید ترال به دولت ارسال شده که منافع همه در آن دیده شده است و امیدواریم تصویب شود.

وی افزود: با هماهنگی وزارت خارجه حدود ۱۵۰۰ زندانی که در کشورهای پاکستان عراق و... زندانی بودند استرداد شدند که در اینجا دوران مجازات خود را بگذرانند. همچنین در حوزه مین زدایی حدود یک میلیون هکتار  زمین پاکسازی و در اختیار کشاورزان تعلق گرفت. 

وی با بیان اینکه لایحه توسعه و امنیت پایدار تدوین شده است، افزود: تدوین این نامه بازارچه های مرزی و سامانه فروش سوخت مرزی  برای مرز نشینان  تدوین شده که حدود ۲۰ درصد از فروش سوخت مرزی به ۸ استان تعلق گرفته که بناست سه استان آذربایجان شرقی اردبیل و خراسان شمالی به آنها اضافه شود. همچنین ۱۵ بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان، کردستان آذربایجان و خراسان دیده شده است. 

هشت مرحله آمایش اتباع خارجی که حدود ۸۵۰ هزار نفر هستند انجام گرفت. تا پایان دی‌ماه که طرح ساماندهی زنان و مردان ایرانی با اتباع خارجی انجام شده است که پروانه ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی بیش از ۷هزار مورد بوده که صادر شده است.

همچنین پرونده بیش از ۶هزار و ۷۰۰ ازدواج مردان با زنان خارجی مورد بررسی قرار گرفته است.

ذوالفقاری با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم سامانه API است که الان در مرحله واگذاری به مجری است تا بتوانیم اطلاعات مسافرانی که به کشور سفر می‌کنند ثبت و مورد بهره برداری قرار گیرد، تصریح کرد: راه اندازی ۱۵ بازارچه مرزی به تصویب دولت رسید تا برای ساماندهی کوله بران مورد استفاده قرار بگیرد و بتوانیم فعالیت مرز نشینان را در قالب فعالیت‌های مرزی کنترل کنیم. 

معاون امنیت وزارت کشور در تشریح فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل گفت: ۲۵ دوره آموزشی برگزار شد و ۵۰۰ نفر مربی مسلط به این حوزه در حال فعالیت‌های آموزشی هستند تا بتوانیم جامعه را برای شرایط متغیر آماده کنیم. 

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت کشور در ساماندهی اتباع خارجی اظهار کرد: در طول این مدت ۸ مرحله آمایش اتباع افغانستانی بین حدود ۸۵۰ هزار نفر صورت گرفت و ازدواج اتباع خارجی با ایرانی سازماندهی شد. در بخش دادن تابعیت به افراد خاص ۵۹۷ نفر توانستند آن را کسب کنند و قانون جدیدی در خصوص ارائه گرفتن تابعیت توسط فرزندان ماحصل مردان خارجی با زنان ایرانی تصویب شده که پرونده آن‌ها در حال بررسی است. ضرورت یک سامانه کامل که بتواند موارد مربوط به اتباع خارجی را ثبت کند، تکمیل شد و الان مورد بهره برداری دستگاه‌های همراه است. خدمات رسانی به صورت الکترونیکی شده در کمتر از ۱۰ دقیقه کارت آمایش برای افراد صادر خواهد شد.

وی افزود: ١٣ مرز اضافه شده ٨مرز زمینی است که روند طولانی دارد و شامل سوسمار، اصلاندوز و چیلات می‌شود همچنین مرز هوایی شاهرود و مرز دریایی کاسپین و دو مرز ریلی احداث شده است.

رئیس ستاد امنیت انتخابات در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی و همچنین امنیت انتخابات گفت: در حال تدوین زمینه‌های امنیت برای مراحل مختلف انتخابات هستیم، این برنامه ریزی‌‌ها رویکردهای مختلفی را شامل می‌شود که شامل سه مرحله قبل انتخابات و ایام تبلیغات، روز انتخابات و پس از آن است که به نظر شخصی من رقابت بین نامزدهای انتخابات می‌تواند برای نشاط مردم کشور و افزایش امنیت انتخابات موثر باشد؛ ما معتقدیم که فضای انتخابات باید به سمت رقابت سالم و برنامه‌ای و نه تخریب پیش برود. 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به دستگیری چند نفر در غرب کشور بیان کرد: افراد دستگیر شده در غرب کشور ارتباطی با داعش نداشتند و مرتبط با گروهک تروریستی پژاک بودند. اما تحرکات گروهک های تروریستی به خوبی رصد می‌شود 

وی با اشاره به نقش مردم در مهار بیماری کرونا در روزهای پایانی سال اظهار  داشت: در این روزها نگران بازگشت بیماری هستیم و از مردم می‌خواهیم همکاری‌های لازم را در رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه هر زمان شاهد افزایش بیماری باشیم، دستورالعمل‌ها را افزایش خواهیم داد و محدودیت‌ها را بیشتر خواهیم کرد، ضمن اینکه ورود به شهرهای زرد و نارنجی ممنوع خواهد بود و محدودیت‌های شبانه فعلا ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز