خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضائیه در نشست با همتای عراقی:

کمیته‌ای بین دستگاه قضایی عراق و ایران در مورد احوال شخصیه برخی خانواده‌ها تشکیل می‌شود/ امضای سه تفاهم نامه بین مسئولان قضایی دو کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۶۸۵

رئیس قوه قضائیه گفت: در این نشست در مورد مشکلاتی که برخی از خانواده‌ها و زوجین ایرانی و عراقی در عراق در زمینه احوال شخصیه دارند، مقرر شد کمیته‌ای بین دستگاه قضایی عراق و ایران فعال شود.

به گزارش ایلنا،  نشست خبری روسای قوه قضاییه ایران و عراق پس از دیدار رسمی برگزار شد.

رئیسی در این نشست به موضوعات مطرح شده از جمله پیگیری پرونده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان اشاره و با بیان اینکه اقدامات دستگاه قضایی عراق جای تقدیر و تشکر دارد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری اطلاعاتی و قضایی بین دو دستگاه قضایی ایران و عراق، این پرونده به سرانجام برسد و باعث درس عبرت مجرمان برای کیفر ایشان و بازدارندگی برای همه آن‌هایی که در سر ظلم و ستم به مردم و تجاوز به حقوق انسان‌ها را می‌پرورانند، باشد.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: همچنین در این نشست در مورد مشکلاتی که برخی از خانواده‌ها و زوجین ایرانی و عراقی در عراق در زمینه احوال شخصیه دارند، مقرر شد کمیته‌ای بین دستگاه قضایی عراق و ایران فعال شود و موضوع را پیگیری کند تا این خانواده‌ها که تعدادشان تعداد زیادی است، مشکلات احوال شخصیه و مسائل مدنی آن‌ها حل شود.

رییس دستگاه قضا گفت: مسئله دیگری که مورد بحث قرار گرفت، موضوع زندانیان ایرانی در زندان های عراق و بالعکس بود که قرار شد در این رابطه نیز موضوع دنبال شود و در جلسات بعدی که با نخست وزیر و رییس جمهور خواهیم داشت، موضوع طرح و دنبال خواهد شد.

رییسی تاکید کرد: تفاهم نامه وزیر دادگستری ایران و وزیر دادگستری عراق، تفاهم نامه فی مابین دادستانی کل کشور عراق و ایران و تفاهم نامه‌ای بین هیات نزاهت عراقی و سازمان بازرسی کل کشور امضا شد.

رئیس قوه قضاییه افزود: امیدواریم این تفاهم نامه ها در مرحله اجرا و عمل بتواند روابط دستگاه قضایی ایران و عراق را به هم نزدیک و نزدیک تر کند.

رئیسی در ادامه نشست خبری مشترک با رییس شورای عالی قضایی عراق، گفت: پیوند میان ایران وعراق یک پیوند مستحکم و ناگسستنی‌ است و خون مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و به طور کلی تمام شهدای ایرانی و عراقی، این پیوند را محکم‌تر کرده است.

رییس دستگاه قضا افزود: هیچ فتنه و توطئه‌ای در عالم از جمله فتنه آمرکایی‌ها نمی‌تواند پیوند مستحکم میان دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند؛ چرا که این پیوند، اعتقادی و ریشه‌ای است و روز به روز بر استواری‌ آن افزوده می‌شود و همین امر سبب ناامیدی دشمنان شده است.

وی در پایان ضمن تشکر از آقای فائق زیدان رییس شورای عالی قضایی عراق گفت: مناسبات حقوقی، سیاسی و اقتصادی میان ایران و عراق می‌تواند با ایجاد راهکارهایی، پیوند میان دو کشور را عمیق‌تر گرداند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز