خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری استان تهران:

قریب ۵۰ شعبه شورای حل اختلاف در دادسراهای شهر تهران مستقر شده/ حدود ۳۰ اتحادیه و صنف دارای شعبات ویژه صلح و‌ سازش هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۵۹۸

مهدوی گفت: در حال حاضر قریب ۳۰ اتحادیه و صنف دارای شعبات ویژه صلح و‌ سازش هستند که خروجی این شعبات، کاهش ورودی پرونده‌های صنفی به مراجع قضایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا مهدوی در آیین گشایش شعبه ۲۶۳۴ انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، بیان کرد: امروز رسالت شوراهای حل اختلاف ایجاد شعبات صلح و سازش و منتهی به صلح شدن پرونده‌هاست. مهمتر از آن ترویج فرهنگ برای ایجاد صلح وسازش است.

رییس شوراهای حل اختلاف دادگستری استان تهران با بیان اینکه قریب ۵۰ شعبه شورای حل اختلاف در دادسراهای شهر تهران مستقر کردیم، گفت: می‌توان گفت تقریباً نیمی از پرونده‌ها به صلح منجر می‌شود که این موضوع موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی است.

وی بیان کرد: اکثریت افراد در جامعه دارای شغل آزاد هستند بر همین اساس بهتر است برای مشاغل آزاد و صنوف نیز شورای حلاختلاف در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر قریب ۳۰ اتحادیه و صنف دارای شعبات ویژه صلح و‌ سازش هستند که خروجی این شعبات، کاهش ورودی پرونده‌های صنفی به مراجع قضایی است.

مهدوی ادامه داد: از آنجایی که تعداد بعضی از صنوف  زیاد است برای آنها مجتمع ویژه در نظر گرفته شده است و همچنین قصد داریم این عزیزان تمامی اختلافات خود را در این مراکز حل کنند.

 وی گفت: درصدد هستیم شعبات صلح و سازش را به مجتمع‌های رسمی حل اختلاف تبدیل کنیم و در حال حاضر اصنافی نظیر پزشکان و اصحاب رسانه دارای مجتمع‌های ویژه حل اختلاف هستند که اعضای آنها را اشخاص خبره اصناف مزبور تشکیل می‌دهند. در نهایتما این قول را می‌دهیم که به تدریج سایر شعبات را به مجتمع تبدیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز