خبرگزاری کار ایران

روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست در گفت‌ وگو با ایلنا:

رویکرد بایدن در قبال ایران ناشناخته است/ سیاست خارجه آمریکا یکباره تغییر نمی‌کند/ فعلا برای مشاهده هر تحولی زود است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۳۱۰

روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست با تاکید بر تغییر سیاست خارجه آمریکا گفت که این تغییر فوری و یکباره رخ نخواهد داد و فعلا برای مشاهده هر تحولی زود است.

«توماس لیپمن»، نویسنده، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی حوزه خاورمیانه و روابط ایالات متحده و عربستان سعودی است. این دانش‌آموخته دانشگاه کلمبیا بیش از ۳۰ سال به‌عنوان نویسنده، ویراستار و خبرنگار دیپلماتیک با روزنامه واشنگتن پست همکاری کرده است و مدتی هم ریاست بخش خاورمیانه این روزنامه را نیز برعهده داشته است.

او چندین کتاب هم درباره کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و روابط‌شان با ایالات متحده نوشته است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود در مورد تنش‌ها را مطرح کرده است.

هیچ کشور و سازمانی نباید مانع از دریافت واکسن توسط کشور دیگری شود

توماس لیپمن در ابتدا در مورد تحریم‌ها در شرایط همه‌گیری کرونا گفت: در شرایط همه‌گیری کرونا نظر من این است که هیچ کشور یا سازمانی نباید مانع از دریافت واکسن توسط کشور دیگری شود، خوش‌بختانه ایران به واکسن دسترسی یافته است و واکسن اسپوتنیک  وی  روسیه را در اختیار دارد و آن را خریداری کرده است.

زورگویی آمریکا کشورها را وادار به تبعیت می‌کند

این روزنامه‌نگار آمریکایی در ادامه با اشاره به بدعهدی کره در بازپرداخت بدهی ایران گفت: در مورد کشورهایی مانند کره، اثربخشی تحریم‌های ایالات متحده به دلیل قدرت آمریکاست که به واشنگتن امکان استفاده از زور را برای وادار کردن کشورها به اطاعت از خود می‌دهد. در غیر این صورت اقدام کره هیچ توجیهی  ندارد.

سیاست خارجه آمریکا یکباره تغییر نمی‌کند

فعلا برای مشاهده تغییر زود است

تام لیپمن در ادامه افزود: معتقدم، مطمئناً بایدن سیاست خارجی ایالات متحده را در بسیاری از موضوعات تغییر خواهد داد، اما نه یک باره و نه فوری بلکه در طول زمان. فعلا برای مشاهده تغییر زود است‌.

سیاست بایدن در مورد ایران ناشناخته است

وی درباره رویکرد بایدن نسبت به ایران گفت: سیاست مدنظر بایدن در مورد ایران هنوز ناشناخته است؛ ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که وی در مورد ایران چه خواهد کرد در واقع  هنوز زود است به این دلیل که بایدن هنوز خود را در موقعیت جدید به خوبی نمی‌شناسد. از طرفی هم سایر مسائل وجود دارد که برای بایدن بسیار ضروری‌تر و فوری‌تر هستند و ابتدا باید به آن‌ها پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز