خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن:

ایران آماده حمایت از نقش‌آفرینی سازمان ملل برای حل بحران یمن است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۱۷۸

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد:

به گزارش ایلنا، مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که به منظور رایزنی پیرامون ابعاد مختلف بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت بحران یمن و راه های دستیابی به صلح و ثبات این کشور را  مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات پس از آغاز بحران یمن و به ویژه سوابق تحرکات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران طی این سال ها و از طرق مختلف، به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه دادن به این بحران بزرگ انسانی در منطقه و لزوم کاهش آلام و مشکلات مردم محروم یمن پرداخت و تنها راه حل بحران یمن را از طریق سیاسی و نه جنگ تحمیلی دانست .

 ظریف در این ملاقات آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از هر گونه نقش آفرینی موثر سازمان ملل متحد در حل این بحران با توجه به شرایط بسیار سخت برگرفته از جنگ و محاصره اقتصادی تحمیل شده به مردم یمن را اعلام کرد.

مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، آگاهی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری صلح و آرامش در یمن را با اهمیت ارزیابی کرد و  دیدگاه سازمان ملل متحد را در خصوص حل بحران در یمن از طریق برقراری آتش بس، کمک رسانی اقتصادی و از سر گیری گفتگوهای سیاسی تشریح کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز