خبرگزاری کار ایران

خداییان:

دشمن نتوانست در میدان نبرد ما را شکست دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۶۵۳

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تلاش‌های دشمنان از طریق راه اندازی شبکه‌های فارسی زبان برای استحاله فرهنگ در کشور، گفت: دشمن پس از اینکه نتوانست در میدان نبرد ما را شکست دهد، حمله را با جنگ نرم از درون خانه‌ها با تبلیغات علیه انقلاب و اسلام شروع کرد، آرام آرام دم از حمایت می‌زند و شهدا و ارزش‌ها را زیر سوال می‌برد لذا باید خاکزیز‌ها را به درون خانه‌ها ببریم.

به گزارش ایلنا، ذبیح‌اله خداییان در اولین همایش حافظان بصیرت در مکتب شهید سلیمانی که به همت اداره حفاظت و اطلاعات این سازمان برگزار شد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، یاد امام راحل (ره)، شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان و همه شهدا را گرامی داشت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده شهید وحید زمانی نیا که همراه با شهید حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت نائل شد، از شهید زمانی نیا و خانواده معزز این شهید به عنوان افتخاری بزرگ برای کشور یاد کرد و با یادآوری جانفشانی‌های شهدا در طول تاریخ کشورمان، اظهار کرد: باید به وظایف خودمان در قبال خون شهدا عمل کنیم؛ چراکه همه ما پاسدار خون شهدا هستیم.

خداییان با تشکر از اقدامات اداره حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نکاتی پیرامون انقلاب اسلامی و رمز ماندگاری آن پرداخت و اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران بدون شک یک پدیده شگرف و معجزه یک صد سال اخیر در جهان است.

معاون رئیس قوه قضاییه با یادآوری انقلاب‌های صورت گرفته در سایر کشورها، به تبیین راز تداوم و استمرار انقلاب اسلامی و معجزه بودن آن در ابعاد مختلف پرداخت.

وی تصریح کرد: در بعد عقیدتی و ایدئولوژی در طول دو قرن اخیر، هر انقلابی که صورت می‌گرفت یا با ایده و افکار کمونیستی و مارکسیستی و یا وابسته به لیبرالیسم و سرمایه داری بود و تصور نمی‌شد که دین محور تحرک و انقلاب شود و با دین و معنویت یک انقلابی در کمال ناباوری جهانیان صورت گیرد.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: اینکه دین به صحنه اجتماع آید و حکومت و اقتصاد و همه بخش‌ها بر مبنای دین شکل گیرد یک پدیده غیر قابل باور بود و انقلاب اسلامی ایران، غباری که در طول زمان بر چهره دین نشسته بود را پاک کرد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمام کسانیکه در مورد انقلاب‌ها اظهارنظر کرده‌اند از دین به عنوان محور یادی نکردند، ولی انقلاب اسلامی موجب شد آن‌ها در نگرش خودشان تجدیدنظر کنند.

خداییان در بیان بعد دیگر راز معجزه بودن انقلاب اسلامی افزود: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، جهان شامل دو قطبی غرب و شرق بود و هر انقلاب و جنبشی در اقصی نقاط جهان وابسته به این دو قطب صورت می‌گرفت؛ اما انقلاب اسلامی ایران جهان را سه قطبی کرد و بعد با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروری، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در یک قطب و آمریکا در قطب دیگر قرار گرفتند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به شعار نه شرقی، نه غربی در نظام انقلاب اسلامی، گفت: باور اینکه نظامی پدید آید که دست رد بر سینه هر دو ابرقدرت بزند، برای استکبار شرق و غرب خیلی سخت بود؛ اما مردم ایران به رهبری حضرت امام راحل (ره) ثابت کردند که می‌شود نظامی شکل گیرد که وابسته به هیچ قطبی نباشد و بعد از آن جنبش‌ها و نهضت‌هایی در اقصی نقاط جهان با تاسی از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و خود باوری را در جهانیان ایجاد کرد.

معاون رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: انقلاب در مکان و زمانی تحقق پیدا کرد که کسی تصورش نمی‌شد که در کشور ایران چنین انقلابی با این سرعت به وقوع بپیوندد.

وی ادامه داد: این انقلاب و آثاری که در کشور ما داشت جهانیان را شگفت زده کرد و بعد از پیروزی انقلاب هم باورشان نمی‌شد که چنین اثر و ماندگاری داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله آثار انقلاب اسلامی را ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و «ما می‌توانیم» در نهضت‌های آزادی بخش و در جوانان کشور عزیزمان عنوان کرد.

خداییان با اشاره به دلاوری‌ها و رشادت‌های صورت گرفته در دوران جنگ تحمیلی با وجود حمایت تمام قد استکبار جهانی و مرتجعین منطقه از صدام، گفت: در جنگ تحمیلی با وجود اینکه پشت سر صدام استکبار و مرتجعین منطقه حضور داشتند، ولی در اثر روحیه خودباوری و ایثار و شهادت که انقلاب اسلامی ایران در جوانان ایجاد کرده بود، یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی در این هشت سال از کشورمان جدا نشد.

وی با اشاره به اینکه در دوران‌های پیش از وقوع انقلاب اسلامی، سه میلیون و ششصد هزار کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شده بود، به یادآوری پیشرفت‌های کشور عزیزمان در بخش نانو، پزشکی، سدسازی، سیلوسازی و حوزه‌های دیگر در دوران انقلاب پرداخت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله پیشرفت‌های فرهنگی در سایه وقوع انقلاب اسلامی عنوان و تاکید کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد، باید فرهنگ بسیج، جهاد و شهادت را حفظ و پاس داشته شود.

وی با خاطرنشان کردن بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در زنده نگهداشتن یاد شهدا، افزود: تا زمانیکه روحیه بسیجی وشهادت در کشورمان حفظ شود، دشمنان نمی‌توانند موفق شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان از طریق راه اندازی شبکه‌های فارسی زبان برای استحاله فرهنگ در کشورمان، ضمن تاکید بر هوشیاری و آگاهی و روشنگری در این زمینه، تصریح کرد: دشمن پس از اینکه نتوانست در میدان نبرد ما را شکست دهد، حمله را با جنگ نرم از درون خانه‌ها با تبلیغات علیه انقلاب و اسلام شروع کرد، آرام آرام دم از حمایت می‌زند و شهدا و ارزش‌ها را زیر سوال می‌برد لذا باید خاکزیز‌ها را به درون خانه‌ها ببریم.

خداییان تاکید کرد: راه انجام به موقع و با سرعت امورات مر‌دم، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است و اگر این روحیه در ادارات از بین رود، کارکنان دچار خمودگی خواهند شد لذا باید این فرهنگ حفظ شود.

خداییان در ادامه نکاتی را خطاب به کارکنان حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مورد توجه قرار داد.

وی در بیان نکته اول تاکید کرد: کارکنان حفاظت و اطلاعات باید در رفتار، منش ساده زیستی، تلاش و نظم انضباط الگو باشند و با عملکرد خود دیگران را هدایت کنند.

معاون رئیس قوه قضاییه آسیب شناسی را به عنوان نکته دوم مورد اشاره قرار داد و افزود: باید تهدیدات و آسیب‌های بیرونی شناسایی و با اقدام پیشگیرانه نسبت به رفع آن‌ها تلاش صورت گیرد.

این مسئول عالی قضایی با بیان اینکه کارکنان حفاظت و اطلاعات باید حافظ نیرو‌ها باشند و با اقدام به موقع آن‌ها را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: اگر لغزشی را شاهد بودید همان ابتدا تذکر بدهید؛ چراکه حفظ نیرو اقدامی ارزشمند می‌باشد و هنر اصلاح شخص است لذا اگر شخصی مسیر انحراف را می‌رود با اقدام به موقع پیشگیری صورت گیرد.

خداییان صحت در گزارشات را مورد تاکید جدی قرار داد و از کارکنان حفاظت و اطلاعات خواست که از هرگونه بی دقتی در این زمینه اجتناب شود و خدا را مدنظر قرار داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان بر کمک به تحقق برنامه‌های سازمان با همکاری کارکنان حفاظت و اطلاعات تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز