خبرگزاری کار ایران

روحانی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت کشاورزی:

کشاورزی بزرگترین پایه برای زندگی مردم و امنیت جامعه است/ امروز ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور در بخش کشاورزی فعال هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۴۸۷

رئیس جمهور گفت: جهاد کشاورزی بزرگترین پایه برای زندگی مردم و امینت جامعه است، اگر مواد و محصولات کشاورزی نباشد و به تامین آن از خارج کشور محتاج باشیم مشکلات زیادی پیدا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در چهل و هفتمین برنامه افتتاح یا بهره‌برداری از طرح‌های ملی که طی آن چند طرح بزرگ وزارت کشاورزی به بهره‌برداری رسید، در سخنانی گفت: امروز روز بسیار مبارکی است، ۱۹ بهمن‌ها روز نیروی هوایی است و در این روز افتخار بزرگی شامل حال نیروی هوایی در سال ۵۷ شد که توانستند محضر امام شرفیاب شوند و آن روز یک تحول بزرگی را در انقلاب اسلامی و روند پیروزی مردم شاهد بودیم. نیروی هوایی در سال‌های بعد از انقلاب کارهای بسیار بزرگی انجام داد و همواره مسئولیت های بزرگی را بر دوش داشته و افتخارات بزرگی را آفریده است؛ به‌ویژه در دفاع مقدس و همینطور در حوزه پدافند هوایی.

وی افزود: در اینجا باید از شهید بابایی و شهید ستاری و همچنین همه شهدا، خلبانان و پرسنل نیروی هوایی یاد کنم.

رئیس با اشاره به افتتاح امروز در حوزه کشاورزی ابراز داشت: امروز برای ما روز بسیار خوشحال کننده‌ای بود که در آن شاهد افتتاحی با حجم حدود یک هشتم مجموع دولت های قبل از ۹۲ بودیم. تا سال ۹۲ متراژ گلخانه های کشور ۸ هزار هکتار بود و امروز شاهد افتتاح ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در کشور بودیم.

وی افزود: این بسیار مهم است چراکه جهاد کشاورزی بزرگترین پایه برای زندگی مردم و امینت جامعه است، اگر مواد و محصولات کشاورزی نباشد و به تامین آن از خارج کشور محتاج باشیم مشکلات زیادی پیدا می‌کنیم؛ در همین ایام کرونا شاهد بودیم که همه مرزها بسته شد و در اروپا مشاهده شد که به دلیل کمبود در تامین برخی کالاها که از همان کشورهای همسایه آمد اما به جهت شدن مرز ها در تامین به مشکل خوردند چه صحنه هایی ایجاد شد.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اهمیت استراتژیک محصولات کشاورزی، ابراز داشت: بر همین اساس بسیار مهم است که وقتی در یک جنگ اقتصادی و تحریمی که دشمن می‌خواهد به شما فشار بیاورد شما در زمینه محصولات کشاورزی که با سلامتی و صحت مردم ارتباط دارد توانایی لازم را داشته باشید.

وی ادامه داد: در این دولت در زمینه های مختلف حوزه کشاورزی مانند بذر مناسب تلاش های زیادی صورت گرفت، با یک بذر ممکن است بتوان ۲ تن محصول تولید کرد و با یک بذر اصلاح شده این میزان ۵ برابر می‌شود. از سوی دیگر از تجهیزات و ادوات کشاورزی نباشد یا به درستی استفاده نشود مانند شخم مناسب، قادر به کشاورزی موفق نخواهیم بود.

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: اکنون ۴۲ کانال فضای مجازی برای شرکت کشاورزان در کلاس‌های مجازی درنظر گرفته شده است. مجموع این آموزش‌ها و سایر اقدامات باید ما را به نقطه ای برساند که از زمین محدود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

روحانی اظهار کرد: باید کاری کنیم تا از آب و خاک محدود بتوانیم محصول بیشتری بهره‌برداری کنیم. اینکه در این دولت ما سال‌ها توانستیم در زمینه نان و گندم خودکفا شویم، بسیار مهم است. برای نانوایی ما روی پای خود ایستاده ایم و خودکفا شده ایم که اگر مسأله تحریم و ارز را کنار بگذاریم، خودکفایی کشور برای تهیه نان افتخار است. 

رئیس دولت دوازدهم ادامه داد: در این هفت سال و نیم کارعظیمی در کشاورزی، سدسازی و کانال کشی انجام گرفت. در افتتاح قبلی در استان گلستان کار بزرگی شد، ۷۸ هزار هکتار زه‌کشی در یک روز افتتاح شد. در سیل استان گلستان همین زه‌کشی‌ها به نحر تبدیل شد و توانست بخش‌هایی را از سیل نجات دهد. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که ما چگونه بتوانیم وزارت کشاورزی را هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه اصل کار کشاورزی به دست کشاورزان انجام می‌شود، گفت: امروز ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور در بخش کشاورزی فعال هستند و از کشاورزان نمونه‌ای که امروز لوح دریافت کردند نیز تشکر می‌کنیم و برایشان آرزوی موفقیت می کنیم و مطمئن هستیم که این مسیر می‌تواند، مسیر خودکفایی و استقلال کشور را در بخش غذایی تأمین کند.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تا پایان دولت همین راه را ادامه دهیم کما اینکه ما افتتاح‌های دیگری هم در زمینه کشاورزی خواهیم داشت. امروز شاهد حدود ۵ هزار میلیارد تومان افتتاح بودیم که ۱۲ هزار نفر مشغول به کار شدند و این را به ملت تبریک می‌گوییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز