خبرگزاری کار ایران

درویشیان:

وضعیت واحدهای تولیدی تعطیل گیلان پیگیری می‌شود/ بحران زیست محیطی در سیستم دفع زباله رشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۵۶۲

رئیس سازمان بازرسی کشور با تأکید بر پیگیری جدی واحدهای تولیدی و صنعتی از سوی دستگاه قضا، گفت: وضعیت برخی واحدهای تولیدی گیلان نامناسب است.

به گزارش ایلنا، حسن درویشیان که به همراه ریاست قوه قضائیه به گیلان سفر کرده بود، پیش از ظهر پنجشنبه ضمن بازدید از واحدهای تولیدی ایران پوپلین، پارس خزر و محل تخلیه زباله های شهری در منطقه سراوان رشت اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در سفره‌های استانی از اولویت‌های سازمان بازرسی است بازدید از واحدهای فعال و غیر فعال است.

وی به وضعیت اسفناک برخی از واحدهای تولیدی استان گیلان اشاره و با بیان اینکه متأسفانه بخش قابل توجهی از واحدهای تولید این کارخانه تعطیل شده و خیلی از بخش‌ها غیر فعال بود، افزود: مهم‌ترین مشکل این کارخانه ها سرمایه در گردش و تجهیزات به روز است.

رئیس سازمان بازرسی کشور، ایران پوپلین را یکی از این واحدها عنوان و اضافه کرد: باعث تأسف است که یک چهارم کارخانه بزرگی جون این مجموعه غیر فعال است.

وی ادامه داد: این کارخانه سرمایه گذار عظیمی دارد و امروز از مهم‌ترین مشکلاتش سرمایه در گردش و روند واگذاری است در صورت تأمین سرمایه در گردش حدود ۸۰ درصد مشکل این کارخانه حل خواهد شد.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با تأکید بر پیگیری مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: یکی از واحدهای تولید کننده لوازم خانگی که بازدید شد خوشبختانه مشکلی در تولید نداشته و تنها تخصیص ارز برای ثبت سفارش و دریافت مواد اولیه می‌تواند مشکل این واحد را رفع و زمینه را برای افزایش تولید فراهم کند.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات گیلان متأسفانه خصوصاً شهر رشت بحث پسماند بوده که سال‌ها این معضل وجود دارد، ادامه داد: این موضوع زمینه ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی برای این استان را فراهم کرده و به آب‌های سطحی سرایت کرده که قطعاً این موضوع نیز پیگیری خواهد شد.

در ادامه بازرس کل استان گیلان نیز در خصوص زباله سراوان، گفت: عدم مدیریت صحیح و تغییر مدیریت شهری طی سه سال اخیر سبب شده تا در زمینه ساماندهی سیتم دفع زباله رشت شاهد مدیریت نامناسب باشیم.

سیف الله مسرور، تغییر مدیران و عدم ثبات مدیریتی یکی از عوامل اصلی طولانی شدن ساماندهی به وضعیت سراوان و سایر پروژه‌های عمرانی در سطح استان گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امروز پسماند به معضل بزرگ استان گیلان تبدیل شده است، خواستار نگاه ملی به رفع این معضل در استان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز