خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۱۳۰ نقطه از دنیا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۱۸۸

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر داخل کشور، در خارج از کشور نیز در ۱۳۰ نقطه از دنیا برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از واحد مرکزی خبر، سید اسماعیل موسوی، درباره ثبت نام داوطلبان انتخابات افزود: خرداد سال آینده به طور همزان چهار انتخابات برگزار خواهیم کرد که شامل انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت سراسری است و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز به صورت میان دوره‌ای برگزار خواهد شد.

وی گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر‌ها ۲۰ اسفند، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ۸ فروردین، میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۱۳ فروردین، شورای اسلامی روستا‌ها ۱۶ فروردین و دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیز ۲۱ اردیبهشت انجام خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه علاوه بر داخل کشور انتخابات ریاست جمهور در خارج از کشور نیز برگزار خواهد شد افزود: همکاران ما در وزارت امور خارجه در حدود ۱۳۰ نقطه از کشور‌های دنیا، کار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را انجام می‌دهند.

وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری قبل نیز بیش از ۳۵۰ هزار ایرانی در خارج از کشور در انتخابات شرکت کردند.

موسوی افزود: نکته بسیار مهم درباره انتخابات شوراهاست و، یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه است که داوطلبان تا پیش از ثبت نام باید برای دریافت گواهی عدم سوء پیشنه، اقدام و روز ثبت نام این گواهی را ارائه کنند.

وی گفت: اگر فردی برای ثبت نام مراجعه کند، اما این گواهی را به همراه نداشته باشد، نمی‌تواند ثبت نام کند و اگر هم در روستا و شهری ثبت نام صورت نگیرد، نمی‌توانیم، انتخاباتی برگزار کنیم، بنابراین همه کسانی که علاقه‌مند در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا دواطلب می‌شوند، پیشاپیش به دفاتر خدمات قضایی قوه قضاییه مراجعه و گواهی عدم سوء پیشنه را دریافت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز