خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام ابوترابی فرد:

حضرت زهرا (س) نمونه بارز بانوی دینی و الگوی انسانی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۱۰۵

امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت زهرا (س) نمونه بارز بانوی دینی و الگوی انسانی است و بانوان جامعه اسلامی باید در حوزه‌های مختلفِ رفتاری به حضرت زهرا (س) تمسک جویند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در آیین اختتامیه جشنواره گوهرهای فاطمی ارتش، با تبریک به مناسبت تولد با سعادت ام ابیها (س) و دهه مبارک فجر اظهار داشت: جایگاه مرد و زن در نگاه قرآن کریم یکی است و هر دو مخلوق الهی از مقام انسانی مساوی برخوردارند.

وی با تأکید بر اینکه مرد و زن در حوزه آفرینش و منزلت انسانی و ایمانی از جایگاه برابری برخوردارند، افزود: مرد هیچ برتری و تمایزی از نظر انسانیت بر زن ندارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم» بیان کرد: زنان این ظرفیت را دارند که در مقام عبودیت و تقرب به خداوند، گوی سبقت را از مردان بربایند و به جایگاه‌های رفیع معنوی دست یابند.

ابوترابی‌فرد گفت: حضرت زهرا (س) نمونه بارز بانوی دینی و الگوی انسانی است که نبی مکرم اسلام ایشان را «ام ابیها» خطاب کردند و این در کتب روایی اهل تسنن نیز ذکر شده است و بانوان جامعه اسلامی باید در حوزه‌های مختلفِ رفتاری به حضرت زهرا (س) تمسک جویند.

وی حجاب را یکی از مهم‌ترین ارزش‌های بانوان در اسلام برشمرد و افزود: زنانی که از گوهر حجاب دور هستند، بیشتر مورد نگاه‌های آلوده قرار می‌گیرند و طبق آمار کشور‌های اروپایی، این افراد مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی، آقایان نیز باید چشمان خود را از حرام بپوشانند، عنوان کرد: نگاه آلوده به کانون یک خانواده سالم لطمه می‌زند و لطمه به خانواده حرام است.

وی ادامه داد: خانم‌های پاک، عفیف و باحجاب خانم‌های تربیت‌شده در مدرسه دین هستند؛ این عزیزان خانواده را به اوج می‌رسانند و بسترساز رشد معنوی دیگر افراد هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: فردی که همسرش از او راضی است، قطعاً مور رضایت حق تعالی نیز هست.

در این مراسم  که حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی جانشین معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی آجا و معاونان هماهنگ کننده نیروهای زمینی و هوایی ارتش نیز حضور داشتند، حجت الاسلام بهمن معاون بازرسی، نظارت و ارزشیابی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گزارشی از اقدامات صوررت گرفته در راستای برپایی جشنواره گوهرهای فاطمی ارائه کرد و در پایان به برگزیدگان این جشنواره جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز