خبرگزاری کار ایران

بادامچیان:

حزب موتلفه و کمونیست چین برای جهانی خالی از خشونت و افراطی‌گری تلاش می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۰۷۳

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به همکاری 16 ساله حزب موتلفه اسلامی ایران و حزب کمونیست خلق چین، گفت: همکاری مشترک دو حزب روز به روز در حال رشد به افزایش بوده و امیدواریم که در این برنامه جدید به یک شکوفایی بسیار ارزشمند برسیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به همکاری ۱۶ ساله حزب موتلفه اسلامی ایران و حزب کمونیست خلق چین، گفت: همکاری مشترک دو حزب روز به روز در حال رشد به افزایش بوده و امیدواریم که در این برنامه جدید به یک شکوفایی بسیار ارزشمند برسیم.

به گزارش ایلنا، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست مشترک حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین با اشاره به روابط دوستانه دو کشور ایران و چین، اظهار داشت: دو کشور ایران و چین هزاران است در جاده ابریشم و در سایر ارتباطات فرهنگی، سیاسی و ارتباطات ارزش‌های انسانی با یکدیگر روابط بسیار دوستانه‌ای داشته اند.

وی ادامه داد: با قیام ملت بزرگ چین و صدمین سال تاسیس حزب کمونیست چین ما در ایران خرسند شدیم که ملت چین راه جدیدی را در استقلال سیاسی و حرکت به طرف شکوفایی گوناگون را اتخاذ کرده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: چین همواره یک کشور قدرتمند بوده، اما همواره با رهبری رهبران در حزب کمونیست چین، امروز این کشور را به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرده است.

بادامچیان تصریح کرد: امروز هیچ کشوری در جهان نیست، که ولو اگر با چین هم مخالف باشد تحت تاثیر و پیشرفت موقعیت جهانی این کشور قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه جهان امروز در یک تحول و تغییر بسیار گسترده قرار گرفته است و بحران همه جانبه در اردوگاه امپریالیسم و غرب بحران ساده ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذر کرد، گفت: اقتدار یابی شرق، چین، روسیه، هند، ایران و سایر کشورهای منطقه غیر از غرب یک حقیقت انکار ناپذیر است.

بادامچیان افزود: این تحولات ایجاب می‌کند که کشورهای مستقل و آزادیخواه و آنهایی که در فکر یک صلح جهانی و شادکامی همه ملت‌ها هستند با یکدیگر بیشتر مرتبط شوند و با یک برنامه ریزی مشترک به صورت هماهنگ همکاری داشته باشند.

وی مولود این تحولات را فرصتی مناسب برای کشورهای همسو دانست و گفت: این تحولات طبعاً فرصت‌های جدیدی را پدید می‌آورد و در کنار آن تهدیدات جدیدی را نیز پدیدار می‌کند که در این میان هم باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد و تهدیدات را نیز با درایت چاره اندیشی کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی معتقد است که حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین در این تحلیل و برداشت مشترک از جهان دیدگاه مشترکی دارند و اگر اینگونه است باید توجه داشته باشیم، احزاب به عنوان مجموعه‌های هدفدار، برنامه دار و مردم دار می‌توانند نقش بسیار مهمی را در این زمینه داشته باشند و برای ساخت یک جامعه بشری با سرنوشتی مشترک و ایجاد جهانی بهتر با یکدیگر تشریک مساعی کند.

بادامچیان تصریح کرد: همکاری‌های طولانی مدت و سازنده حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین مورد توجه مسئولان دو کشور نیز هست، آنچنانکه در بیانیه مشترک، مشارکت جامع راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که توسط رؤسای محترم جمهوری دو کشور در سال گذشته میلادی امضا شد، ما را به یک مرحله جدید وارد کرد، همان طور که در ماده ۳ این بیانیه آمده"طرفین بر ضرورت گسترش ارتباطات بین دولت‌های مرکزی و همکاری‌های استانی و احزاب و گروه‌های سیاسی به منظور تبادل تجربیات و تقویت تعاملات در تمامی زمینه‌ها تاکید دارند."

وی با اشاره به همکاری ۱۶ ساله حزب موتلفه اسلامی ایران و حزب کمونیست خلق چین، گفت: همکاری مشترک دو حزب روز به روز در حال رشد به افزایش بوده و امیدواریم که در این برنامه جدید به یک شکوفایی بسیار ارزشمند برسیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به جایگاه ویژه ایران در جهان اشاره و تاکید کرد: ایران یک جایگاه ویژه و ژئوپلتیکی در جهان دارد، ظرفیت‌ها و منابع گسترده انسانی، فرهنگی، تمدنی در جهان و تمدن اسلامی، ایران را مدافع یک جهان و سرزمین‌های پر از صلح و ثبات، توسعه، تعامل و گفتگوی بین فرهنگ‌ها و ملت‌ها و اقوام تبدیل کرده است.

بادامچیان تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین همزیستی بیشتر در سطح جهانی و کوشش برای جهانی خالی از خشونت و افراطی گری، رفاه و سعادت ملت‌ها و استفاده از همه ثروت‌های ملی و جهانی به نفع همه کشورها و ملت‌ها تلاش می‌کنیم.

وی گفت: استفاده از فرصت‌ها در این تحولات و تغییرات جهانی و همچنین برخورد صحیح و دقیق با همه تهاجمات، تحریم‌ها و رفتارهای دور از حقوق و مبانی قانونی نیازمند گسترش روابط بین ملت، کشور و دو حزب موتلفه اسلامی و کمونیست چین است و امیدوارم در آغاز این مسیر با همین ارتباطات بیشتر مجازی بتوانیم گام‌های بسیار موثری برداریم.

در ادامه این نشست جو ری، معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با اشاره به جلسات مشترک دو روزه حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین، گفت: خوشبختانه طی دو روزه گذشته به دستاوردهای خوبی در این جلسات رسیدم که جای تبریک دارد.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره توجه به بنده ۳ بیانیه مشترک، مشارکت جامع راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، گفت: این امر باعث تقویت روابط دو حزب می‌شود و بیان این پیشنهاد جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست با اشاره به جلسه مشترک دو حزب درباره مبارزه با ویروس کرونا، گفت: در این جلسه تجربیات خوبی بین دو حزب موتلفه اسلامی و کمونیست چین تبادل شد.

جو ری تاکید کرد: دو کشور ایران و چین همیشه خود را به عنوان یک دوست صمیمی و شریک واقعی در نظر داشته اند و همیشه از منابع بنیادین یکدیگر حمایت میکنند و همکاری های مشترک روز به روز گسترش میاید.

وی تصریح کرد: فراموش نخواهیم کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشور در مبارزه به کرونا به چین کمک و یاری رساند و باید از حزب موتلفه اسلامی نیز به عنوان اولین حزب جهانی به دلیل حمایتش از حزب کمونیست چین در مبازره با کرونا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز