خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه هاملین در گفت‌وگو با ایلنا:

کار بایدن برای نجات برجام سخت است/ رویکرد اروپا و آمریکا درباره ایران، به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۹۵۰

استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین با اشاره به تغییر شرایط آمریکا در چهار سال دوران ترامپ گفت که بایدن کار سختی برای نجات برجام دارد.

دیوید شولتز استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌ها میان ایران و آمریکا و دولت جدید در ایالات متحده  بیان کرده است.

اروپا فاقد رهبری واحد برای مخالفت با ترامپ بود​

دیوید شولتز در ابتدا با اشاره به بدعهدی‌های اروپا در قبال ایران گفت: در دوران ترامپ اروپا برای نجات برجام و اجرای تعهدات خود با توجه به فشار آمریکا در شرایط سختی بود. اروپا فاقد رهبری واحد برای مخالفت با ترامپ و از طرفی هم تجزیه شده و بدون اتحاد بود.

برجام مورد مذاکره مجدد قرار می‌گیرد!

بایدن تلاش می‌کند رهبری ایالات متحده را به دوران قبل از ترامپ بازگرداند

وی با اشاره به آخرین وضعیت توافق هسته‌ای اضافه کرد: بدون شک برجام در دوران بایدن مورد مذاکره مجدد قرار می‌گیرد؛  چراکه بایدن تلاش خواهد کرد تا رهبری ایالات متحده را به دوران قبل از ترامپ بازگرداند.

کار بایدن برای نجات برجام سخت است

رفع اختلاف‌های ایران و آمریکا تلاش و حسن نیت زیادی می‌خواهد

استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین در ادامه گفت: کار بایدن برای نجات برجام سخت است؛چراکه موقعیت ایالات متحده در دوران ترامپ تغییر کرده است.

وی ادامه داد: بایدن مایل به مذاکره مجدد و احتمالاً احیای دوباره توافق هسته‌ای با ایران است، این کار سختی است؛ چون بین دو کشور بی‌اعتمادی و اختلاف‌های زیادی بعد از خروج ترامپ از برجام وجود دارد و شرایط با دوران قبل از ترامپ متفاوت است بنابراین تلاش زیاد و حسن نیت زیادی می‌خواهد تا اختلاف‌ها برطرف شود. اکنون فرصتی در زمینه بهبود روابط آمریکا و ایران فراهم شده است.

فشار بر ایران بی‌نتیجه بود

شولتز با اشاره به سیاست غلط ترامپ در مورد ایران گفت: فشار بر ایران و سیاست ترامپ در مورد ایران موفق نبود و بی‌نتیجه ماند. بایدن هم نگرانی‌هایی در مورد ایران دارد اما او معتقد به دیپلماسی است. او خواهان بازگشت به برجام و مذاکره با ایران در مورد توافق هسته‌ای و نگرانی‌های غرب است.

در دوران بایدن اروپا و آمریکا درباره ایران به رویکرد نزدیک‌تری می‌رسند

این استاد دانشگاه گفت: در دوران بایدن اروپا و آمریکا به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند و در مورد ایران رویکرد نزدیکتری دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز