خبرگزاری کار ایران

استاد علوم سیاسی دانشگاه یوسی‌ال‌اِی آمریکا:

نهادها و پادمان‌ها برای کمک به تهران در جهت دسترسی به دارایی‌های خود وارد عمل شوند/ آمریکا موانع خرید واکسن کرونا برای ایران را بردارد/ با تحریم مخالفم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۹۰۴

یک استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در واکنش به بلوکه شدن دارایی‌های ایران در برخی کشورها از جمله کره جنوبی در شرایط پاندمی کرونا گفت: لازم است نهادهای بین‌المللی برای کمک به ایران در راستای دسترسی به دارایی‌های خود وارد عمل شوند.

ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان دیدگاه‌های خود را درباره ضرورت همکاری کشورها برای مبارزه با پاندمی کرونا پرداخت و به اقدام کشورهایی همچون کره جنوبی در بلوکه‌سازی دارایی‌های ایران واکنش نشان داد. 

وی در ابتدا در مورد مانع‌تراشی برای ایران در جهت دسترسی به دارایی‌های خود گفت: من به طور کلی مخالف تحریم‌ها هستم. معتقدم می‌توان اعتماد را بین ایران و آمریکا ایجاد کرد تا چنین شائبه‌ای ایجاد نشود که ایران از اموال خود برای مصارفی غیر از آنچه مربوط به مردم است استفاده می‌کند. 

این استاد دانشگاه گفت: وقتی اطمینان ایجاد شود که این بودجه در ایران صرف خرید واکسن برای مردم می‌شود؛ منطقی است که نهادها و پادمان‌هایی برای کمک به ایران در جهت دسترسی به دارایی های خود و خرید واکسن اقدام کنند. در این صورت ضروری است تا ایالات متحده نیز موانع خرید واکسن  کرونا برای ایران را بردارد و امکان خرید واکسن برای ایران را فراهم کند؛ حتی منطقی است که آمریکا برای مقابله با همه گیری و تامین واکسن به ایران کمک کند.

وی هم چنین اظهار کرد: ایران در شرایط کرونا نشان داد که می‌تواند خود را تقویت کند و حتی به کمک‌های خارجی نیاز ندارد.

اندرسون در مورد اقدام کره در بلوکه‌سازی داراریی‌های ایران گفت: کره جنوبی کشوری است که همواره به طور مستقل تصمیم می‌گیرد اما به نظر می‌رسد که در این مورد تصمیم گرفته که در کنار سیاست‌های ایالات متحده قرار بگیرد و در راستای دستورات آمریکا عمل کند.  اگر می‌توانستم، دوست داشتم همه جهان را به احترام و توجه به رعایت حقوق بشر دعوت کنم. دوست داشتم همه به سلامت عمومی در ایران و جهان در این شرایط توجه می کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز