خبرگزاری کار ایران

رضایی در دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب؛

تحریم‌ها یک روز هم نباید ادامه پیدا کند/ بایدن تاریخ انقلاب ایران را با دقت بیشتر مطالعه کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۸۳۳

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه برای ما مهم است این است که تحریم‌ها حتی یک روز هم نباید ادامه پیدا کند و توصیه ما به آقای بایدن این است که تاریخ انقلاب ایران را با دقت بیشتر مطالعه کند.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه در دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی؛  مکتب شهید سلیمانی الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن‌ساز در دانشگاه جامع امام حسین گفت: شهادت سردار قاسم سلیمانی در ماه های اول انتشار بیانیه گام دوم دارای حکمت‌های بسیاری است که من  آن را به شهادت شهید مطهری در ابتدای انقلاب اسلامی تشبیه می‌کنم.  

وی ادامه داد: گروه‌های مختلف ضد انقلاب از منافقین و مارکسیستی  می‌خواستند که انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند. اینجا یک شهید لازم بود که مسیر درست را مشخص و توطئه‌ها را خنثی کند و شهادت شهید مطهری این مسیر را مشخص کرد.

رضایی گفت: در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی نیز ما نیازمند یک شهید بودیم که مسیر درست را مشخص کند، اثر قاسم سلیمانی در گام دوم انقلاب اسلامی کمتر از نقش او در گام اول و دفاع مقدس نیست. جوانان با دیدن مسیر حاج قاسم سلیمانی می‌توانند راه درست را انتخاب و گام دوم انقلاب اسلامی را تحقق بخشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ابعاد مختلف شخصیتی سپهبد شهید سلیمانی بسیار گسترده و درس آموز است که ما باید بتوانیم این ویژگی‌ها را به درستی به جوانان ارائه دهیم تا جوانان با استفاده از این الگو مسیر را ادامه دهند.

وی افزود: مکتب شهید سلیمانی چند ویژگی دارد که اولین ویژگی آن ولایت مداری است در رفتار و وصیت نامه شهید سلیمانی تفسیری درست از ولایت مداری وجود دارد که با دیگر افراد متفاوت است، قاسم سلیمانی ولایت مداری و ولایت پذیری را به درستی آموخته بود و باور عمیقی به آن داشت او ولایت مداری را باور داشت و دیگران را نیز در این مسیر همراه خود می کرد، اگر چنین قدرت بزرگی در جامعه ایجاد شود هیج قدرتی نمی‌تواند جامعه را متوقف کند و هیچ پیشرفتی هم دست نیافتنی نیست.

رضایی مردم‌داری را یکی دیگر از ویژگی‌های سپهبد شهید سلیمانی دانست و گفت: شهید سلیمانی در عراق و سوریه با همراه مردم این کشورها به مقابله با دشمنان رفت و اصل مردمی کردن مقاومت از اصول مکتب شهید سلیمانی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شهید سلیمانی خلاقیت و تفکر بالایی داشت، او در عملیات‌های مختلف با خلاقیت و تفکر موانع را کنار می‌زد او در کنار ولایت مداری و ولایت پذیری خلاق و نوآور بود.  

وی ادامه داد: ما باید گام دوم انقلاب اسلامی را با بهره گیری از مکتب سلیمانی که جراغ راهم ماست پیش ببریم زیرا اگر جوانی بخواهد بیانات رهبری  را اجرایی کند به شهید سلیمانی و مکتب او نگاه می‌کند که او چگونه بیانات مقام معظم رهبری را اجرا می کند.  

رضایی تاکید کرد: همان طور که خون شهدا در دفاع مقدس موجب شد خرمشهر آزاد شود، خون شهید سلیمانی نیز می تواند موانع پیش روی انقلاب را کنار بزند و گام دوم انقلاب اسلامی را تحقق بخشد.  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با قاب شخصیت مقاوم شهید سلیمانی باید آینده را ببینیم و با بهره گیری از مکتب سلیمانی مشکلات اقتصادی و اجتماعی پیش روی انقلاب را کنار بزنیم.

وی به تحریم ها اشاره کرد و گفت:  آمریکا هر چه سریع‌تر باید تحریم‌ها را بردارد و خساراتی که در اثر این تحریم‌ها بوجود آمده را جبران کند که البته باید ببینیم که بایدن می‌تواند این کار را انجام دهد یا نه، بستگی به خودشان دارد. اما آنچه برای ما مهم است حتی یک روز هم نباید این تحریم‌ها ادامه پیدا کند، توصیه ما به آقای بایدن این است که تاریخ انقلاب ایران را با دقت بیشتر مطالعه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز