خبرگزاری کار ایران

دژپسند در حاشیه جلسه هیأت دولت:

شرایط به گونه‌ای نبود که بتوانیم هزینه‌های جاری را کاهش دهیم/ در ده ماهه امسال ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۷۷۰

وزیر اقتصاد گفت: درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافت؛ ما باید جایگزین می‌کردیم اما شرایط به گونه‌ای نبود که بتوانیم هزینه‌های جاری را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد وزارت متبوع خود، اظهار کرد: درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافت؛ ما باید جایگزین می‌کردیم اما شرایط به گونه‌ای نبود که بتوان هزینه‌های جاری را کاهش دهیم. یکی از درآمدهای جایگزین مالیات بود، سعی کردیم رعایت مؤدیان را کنیم اما از آن طرف نمی‌توانستیم مالیات را انجام ندهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در ده ماهه امسال ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت.

وی بیان کرد: ما سعی کردیم اوراق را با جدول زمانبندی منظم و در دامنه مشخص ارائه کنیم یعنی امسال سعی کردیم کمتر به طلبکاران اوراق دهیم. تأمین مالی تنها از بازار سهام نیست، بازار بدهی یکی از منابع مهم است. حتی بنگاه‌های خصوصی در بازار سرمایه در بازار بدهی، اوراق می‌فروشند و برای بنگاه خود تأمین مالی می‌کنند بنابراین عملکرد ما در این خصوص مناسب بوده است.

دژپسند ادامه داد: در مورد خصوصی سازی نیز گفت: خصوصی‌سازی‌هایی که ما انجام دادیم یعنی ما به ازای آن سهام واگذار کردیم و این کار انجام شده است بنابراین ما با خصوصی سازی و اوراق و مالیات سعی کردیم کمک کنیم که دولت به بانک مرکزی نیاز نداشته باشد. خداروشکر سیاست دولت تدبیر و امید تاکنون اجرا شده و هیچ برداشتی از بانک مرکزی برای تأمین بودجه نداشته است.

وی انتصاب رئیس جدید سازمان بورس نیز گفت: خوشبختانه آقای دهقان که از اعضای هیأت علمی دانشگاه بودند در آینده نزدیک یک نشست خبری با اصحاب رسانه خواهند داشت و مفصل برنامه خود را توضیح می‌دهند. همواره ما از روسای سابق و اسبق کمک خواهیم گرفت.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: در خصوص باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز گفت: شرایط باید آماده عرضه باشد که از جمله آنها پایداری بازار است. ما برنامه مفصلی داریم؛ امروز اساسنامه تبدیل سهامی خاص به سهامی عام توسط مجمع امضا شده است. در اولین فرصتی که شرایط فراهم باشد، عرضه انجام خواهد شد. بنابراین اگر شرایط فراهم شود عرضه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: جنس بازار سرمایه همراه با ریسک است بنابراین شخصی که وارد بازار سرمایه می شود باید این نکات را در نظر بگیرد. البته شخصی که وارد بازار سرمایه می شود به سود چشم دارد. الان آمار 9 ماهه شرکت های بورسی نسبت به 9 ماهه اول سال گذشته سه برابر شده است. اما شاخص ممکن است تابع شرایط دیگری باشد. آن شرایط تحت مدیریت ما نیست بنابراین آنچه که تحت مدیریت ماست در حال انجام است. اگر مدیریت پیرامونی صورت بگیرد نگرانی‌ها حل خواهد شد.

دژپسند گفت: شاخص را نباید ملاک قرار داد، چرا که شاخص تابع دو عنصر است، یکی مدیریت بنگاه و دیگری شرایط پیرامونی و بیرونی بنابراین متناسب با آن باید به بازار نگاه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز