خبرگزاری کار ایران

حاجی‌دلیگانی در موافقت با طرح شفایت آراء نمایندگان:

شفافیت یعنی یکرنگی و صداقت با مردم/قصد داریم شفافیت را از مجلس شروع کرده و به دولت و قوه قضائیه تسری دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۷۵۰

نماینده شاهین شهر، گفت: مجلس یازدهم با مجلس دهم کاملا متفاوت است، در آن زمان ما تنها چند نفر بودیم که این طرح را دنبال می‌کردیم اما امروز خوشحال هستیم که عموم نمایندگان به دنبال شفافیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه و در جریان بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان، حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان موافق این طرح طی سخنانی با ابراز امیدواری نسبت به تصویب این طرح گفت: مجلس یازدهم با مجلس دهم کاملا متفاوت است، در آن زمان ما تنها چند نفر بودیم که این طرح را دنبال می‌کردیم اما امروز خوشحال هستیم که عموم نمایندگان به دنبال شفافیت هستند. این تابلوی افتخاری برای مجلس یازدهم خواهد بود که برای اولین بار پس از ۴۰ سال در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم این طرح را به تصویب برسانیم و قطعا چنین موضوعی نشان از بلوغ مجلس دارد.

وی افزود: اصل ۶۹ قانون اساسی صراحتا اعلام می‌کند که باید تمام مذاکرات مجلس پخش شود زیرا که مردم نامحرم نیستند؛ باید توجه داشته باشیم که شفافیت به معنای یکرنگی و صداقت است و بعید است کسی با صدافت مخالف باشد.

نماینده شاهین شهر در ادامه اظهار داشت: طرح شفافیت آراء اعتمادسازی مردم را به دنبال خواهد داشت، اگر اعتماد برخی گروه های مردمی نسبت به بعضی از مسئولان سلب شده به دلیل عدم شفافیت بوده است. بر همین اساس ما می‌خواهیم این طرح را از مجلس شروع کنیم و به دولت و قوه قضائیه نیز تسری دهیم. از همین جهت به عنوان خادم مردم و نماینده شما در هیات رئیسه عرض می‌کنم تا زمانی که در هیات رئیسه مجلس باشم از حق مردم و حق شما نمایندگان عزیز دفاع می‌کنم.

وی در پایان گفت: ما وظیفه داریم با مردم روراست باشیم، آن‌ها که حرف از تقیه می‌زنند بدانند که تقیه برای دشمن است، لذا این شفافیت را از مجلس شورای اسلامی شروع خواهیم کرد چرا که مبارزه با فساد را به دنبال خواهد داشت و راه مبارزه با فساد رأی مثبت به این طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز