خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

کماکان نیازمند سیاستگذاری‌های معطوف به زنان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۵۷۷

دستیار ارتباط اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در یادداشتی با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن به همه مادران و زنان کشورمان تاکید کرد که با توجه به موانع مختلف برای حضور اثربخش زنان در عرصه های مختلف ما کماکان نیازمند سیاستگذاری های معطوف به زنان هستیم.

به گزارش ایلنا، یادداشت علی ربیعی به شرح زیر است:

هر سال در روز مادر خیالم به گذشته پر می‌کشد، به کودکی و لالایی‌ها و آرزوهای مادرم برای من که چقدر با نام فاطمه(س) عجین بود. مادرم و تمام مادرهایی که می‌شناختم در هنگام بیماری، کودکشان را با توکل به خدا، به فاطمه(س) می سپردند. همه ایرانی‌ها این زمزمه های شیرین و آمیخته با نام زهرای عزیز را بارها شنیده‌اند.

همه مردها، به نوعی متاثر از زنان، روح انسانی و زندگی اجتماعی و حتی اقتصادی خود را می سازند. من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. تاثیرات شدید رفتاری و اخلاقی مادرم با گذشت زمان نه تنها کمتر نشده بلکه هنوز اثرگذاری عمیقی بر زندگی امروز من دارد.

در طول این سالیان پس از فقدان مادر، هنوز وقتی دچار روزهای سخت می شوم مادرم با همان چادر سفید و گلهای آبی، در خواب سرم را بر زانویش می گذارد و در حالیکه با انگشتانش لابلای موهایم را مورد نوازش قرارمی دهد برایم دعا می‌کند.

فاطمه (س) الگویی جاودان در همه وجوه اجتماعی و کنشگری فعال در عرصه های اجتماعی و سیاسی در همه دورانهاست و در عین حال الگوی مادری فداکار و خانواده ای سرشار از مهر و عطوف و تربیت است. فاطمه زهرا (س) این وجوه به ظاهر ناهمگن را در یک منظومه سازگار قرار داده بودند.

نامگذاری زاد روز فاطمه (س) برای پاسداشت مقام مادران و زنان، روز مادر و زن ر ا پر از معنی و مفهوم غنی ساخته است.

این روز را به تمامی بانوان هموطن ایرانی خصوصا  زنان کارگر که در مزارع و کارخانه ها در طلب معاش برای خانواده خود، تلاشی سخت دارند، به زنان کم توان و معلولی که حقوق شان در جامعه آن چنان که شایسته است ایفا نمی‌شود، به زنانی که با چنگ و دندان مفهوم خانواده را پابرجا داشته، با جان خود کار کرده و مادری می‌کنند _من با بسیاری از آنها نشسته‌ام، سن چهره و شناسنامه‌شان تفاوتی به اندازه یک دهه دارد_، به زنانی که از جامعه خشن و مردانه آسیب دیده‌اند، به زنان سالمند تنها که در خشونت شهری و مدرنیته شدن جامعه بیش از همه له شده اند و انگار کسی آنها را نمی بیند تبریک می گویم و از خداوند می‌خواهم حافظ و مددکار آنها باشد.

با توجه به موانع مختلف برای حضور اثربخش زنان در عرصه های مختلف ما کماکان نیازمند سیاستگذاری های معطوف به زنان هستیم. در این میان شیوه سبک زندگی فاطمه زهرا (س) الگویی برای ما و سرنمون مشی عملی ما می‌تواند باشد.

کارهای زیادی برای همه خصوصا زنان باید انجام شود. امنیت شغلی زنان کارگر، جلوگیری از سو استفاده از زنان، حقوق کم، کار زیاد، فرصت های نابرابر شغلی و اجتماعی، حمایت‌های اجتماعی خصوصا در دوران سالمندی زنان تنها و ... از دغدغه‌های کاری زنان است که همت ویژه و سیاستگذاری‌های معطوف به جنسیت را طلب می‌کند.

در این شب میلاد، از خداوند مهربان مدد می‌خواهیم که ما را در کاستن از آلام و بهبود وضعیت این گروه‌ها یاری دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز