خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

ارتباط ایران و هند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۵۲۹

وزیر دفاع در بدو ورود به هند و در جمع خبرنگاران تاکید کرد که ارتباط تهران و دهلی نو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی که به دعوت رسمی وزیر دفاع هند و به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای حاشیه اقیانوس هند به این کشور سفر کرده است، وارد "بنگلور " هند شد.

وزیر دفاع در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای هند و ایران در منطقه مهم هستند و در طول سالیان طولانی این دو کشور دارای روابط با ثبات بودند.

وی با بیان این‌که بین ایران و هند با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و اشتراک بین المللی همکاری های خوبی برقرار بوده است گفت: ارتباط دو کشور به دلیل دارا بودن سواحل طولانی هند و نیز به دلیل موقعیت راهبردی ایران علی الخصوص در خلیج فارس، تنگه هرمز و در حاشیه اقیانوس هند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امیر حاتمی خاطر نشان ساخت: ارتباط اقیانوس هند با راهگذر جنوب به  شمال و اتصال به کشورهای آسیای میانه و قفقاز زمینه هایی است که می طلبد روابط توسعه یافته تری را دنبال کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای خود و سایر مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی این کشور، در اجلاس وزاری دفاع کشورهای حاشیه اقیانوس هند سخنرانی خواهد کرد.

همچنین وزیر دفاع کشورمان در افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات هوایی در شهر "بنگ لور" شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز