خبرگزاری کار ایران

سلیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان دقیق هستند و می‌دانند در صحن به چیزی رأی می دهند/ رئیس مجلس گفت که کلیات بودجه ۱۴۰۰ به رأی گذاشته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۳۸۱

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان دقیق هستند و رئیس مجلس به طور واضح اعلام کرد کلیات بودجه ۱۴۰۰ به رأی گذاشته شده است.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اینکه گفته می‌شود رأی‌گیری امروز در صحن مجلس در خصوص رد کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ اشتباه بوده است و ابتدا باید گزارش کمیسیون تلفیق رأی‌گیری می‌شد، گفت: ملاک برای ما قانون است؛ بودجه لایحه است و گزارش کمیسیون‌ها در مورد  لایحه است و اگر گزارش این کمیسیون‌ها بر روی لایحه نباشد این لایحه تبدیل به طرح می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چیزی که باید در صحن رأی بیاورد بر طبق ماده ۱۸۲  لایحه است و به صراحت در این ماده اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات کمیسیون‌ها نمی‌تواند آنقدر اساسی باشد که لایحه را از ماهیت خود خارج کرده و تبدیل به طرح کنند؛ بنابراین ابتدا باید در صحن، کلیات لایحه رأی بیاورد و بعداً در جزئیات است که گزارش کمیسیون مو به مو مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که در کمیسیون تلفیق  رأی آورد کلیات لایحه بود و اینگونه نیست که کلیات بعد از اینکه تلفیق مذاکراتش تمام شد به رأی گذاشته شود. قبل از شروع مذاکرات رأی‌گیری می‌شود، کدام کلیات رأی‌گیری می‌شود؟ کلیات لایحه رأی‌گیری می‌شود که عین این مسئله در صحن هم وجود دارد.

وی بیان کرد: منظور از کلیات چیست؟ همان چیزی است که لایحه است و دولت نوشته،بنابراین در خود آیین‌نامه در چند جا به صراحت این مسئله را روشن کرده است و امیدوارم آقایان حساسیت موضوع را درک کنند و دقت داشته باشند بودجه را به طور صحیح اصلاح کنند چرا که این مسئله واضح است و بسیار هم روشن است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملاک ما آیین‌نامه است. ما نمی‌توانیم آرزوها و برخی از مسائل را به عنوان قانون اعمال کنیم. ما باید نص قانون را اجرا کنیم و قانون هم در حال حاضر ایجاب می‌کند که اینگونه عمل کنیم.

وی درباره اینکه سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفته است نمایندگان در صحن نمی‌دانستند به کلیات بودجه رأی داده‌اند یا گزارش کمیسیون تلفیق، گفت: به صراحت در صحن مجلس بیان شد که کلیات در حال رأی‌گیری است و آقای قالیباف هم گفتند که کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ به رأی گذاشته می‌شود.

سلیمی گفت: نمایندگان دقیق هستند و به هر کیفیت رئیس مجلس با صراحت بیان کرد که کلیات به رأی گذاشته شده است

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز