خبرگزاری کار ایران

بابائی کارنامی در مخالف با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰:

کاهش رانت و فساد را در بودجه شاهد نیستیم/ وابستگی به نفت زیاد شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۱۰۳

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکی کرد: در لایحه بودجه سال آینده کاهش رانت و فساد را شاهد نیستیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بابائی کارنامی در جلسه  علنی امروز (سه شنبه، ۱۴ بهمن ) مجلس شورای اسلامی در مخالف با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ ، تصریح کرد: بررسی لایحه بودجه را در فضای هیجانی آغاز کردیم و با نگاهی به آن در میابیم که کاهش وابستگی به نفت که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بود در آن لحاظ نشده است. همچنین کاهش رانت و فساد را در بودجه شاهد نیستیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به تولید یکی از دغدغه های اصلی مردم در خصوص بودجه است که تاثیر مستقیمی در رشد اقتصادی و معیشتی دارد اما این موضوع در بودجه دیده نمی شود. فرهنگ و سلامت به ویژه در دوران همه گیری کرونا یکی دیگر از اولویت های مهمی است که باید در بودجه به آن توجه می شد اما این موضوع نیز در بودجه مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: توجه به عدالت و محرومیت زدایی یک انتظار عمومی است که از مجلس انقلابی مطالبه می شود، همچنین نادیده گرفتن اصلاح روابط کار و مشکل کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه که باعث تورم و رشد نقدینگی می شود نیز از جمله نقایص بودجه است. اصلاح نظام یارانه ها در این بودجه دیده نمی شود ضمن آنکه حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و عدالت در توزیع منابع و نقص در اصلاح نظام مالیات که مبنای بودجه است از مواردی است که باعث می شود ما نتوانیم به این بودجه رأی موافق بدهیم.

بابایی کارنامی گفت: سال آینده یک سال سیاسی است و سالی است که دو تفکر در کشور مشغول رقابت سیاسی خواهد بود اما دولت هم اکنون اعلام کرده است که آمادگی اجرای این بودجه را ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز